Novinka od tvorcov Nioh
Štúdio Team Ninja je na poli hardcore záležitostí dobre známym menom, ktoré sa ako jedno z mála môže kvalitatívne postaviť po boku velebeného From Software. Ich prichádzajúci titul, Rise of the Ronin, však bude vo viacerých smeroch predstavovať odbočku. Tá pre nich nie je celkom typická, pričom je zjavné, že preskúmajú nové teritórium. Otázkou zostáva, či sa autorom podarí udržať si funkčné prvky svojej predošlej tvorby.
Ak sa pozrieme na najzásadnejšie projekty autorov, uvidíme medzi ich tvorbou tituly ako Nioh, jeho ešte lepšie pokračovanie, no opomínať by sme nemali ani Ninja Gaiden. Takisto pracovali na slušnej bojovej sérií Dead or Alive, ktorá je však celý život v tieni Tekkena alebo Mortal Kombat.
Ak nám to niečo hovorí, tak to, že vývojári z Team Ninja radi prichádzajú s hrami, ktoré stoja a padajú na súbojovom systéme. To má ich autorská tvorba v podstate vždy spoločné. A presne v tomto bude prichádzajúca novinka úplne identická.
Rise of the Ronin pripomína úspešné Ghost of Tsushima
Áno, z videá to vyzerá, že aj tentokrát budeme čeliť množstvu protivníkov inšpirujúcich sa ako v reálnych základoch, taj aj v bohatom východnom folklóre. Už tu ale badať prvé zmeny. Napríklad to, že akčná zložka má pomerne ďaleko od typického Souls prístupu. Kamera tu je omnoho dynamickejšia, kontaktnejšia, pričom záleží aj na zvolenom postoji – ten ovplyvňuje silu aj druh útokov. Frenetickú rýchlosť a nutnosť svižne reagovať ale hra podľa všetkého stále vyžaduje.
Nakoľko ide (minimálne o časovú) exkluzivitu pre PlayStation 5, hráči takmer okamžite začali prirovnávať Rise of the Ronin k úspešnému Ghost of Tsushima z roku 2020. Paralel je hneď niekoľko, pričom mnohé určite sú na mieste, avšak vo výsledku idú oba projekty trochu odlišnou cestou. Hoci sú zasadené do veľmi podobného prostredia, odohrávajú sa v úplne iných časových obdobiach.
Touto optikou bude titul Team Ninja modernejší a ponúkne viacero možností či už k útoku alebo obrane. Nehovoriac o tom, že nadprirodzené prvky sú tu prítomné vo výraznejšom zastúpení. Uvidíme akým spôsobom bude titulu prospievať otvorený svet, avšak podľa všetkého sa spojíme s ľuďmi vtedajšej doby a naše rozhodnutia by mali nejakým spôsobom relevantne ovplyvňovať naratívne rozprávanie i jeho výsledok.
Samuraj prichádza
Na záver môžeme upozorniť, že titul bol podľa dostupných informácií vo vývoji od roku 2015. To sa však odzrkadľuje na jeho grafickej stránke. Tá je pomerne neaktuálna a nepochybne bude predmetom kritiky recenzentov aj bežných hráčov. Treba však brať do úvahy, že hry z produkcie Team Ninja zväčša nepatrili k vizuálne prelomovým, zato naplno využívali potenciál hrateľnosti. Veľmi podobne ako napríklad posledné dve The Legend of Zelda hry.
Aj v tomto prípade dosť pravdepodobne tvorcovia vykryjú obrazovú neaktuálnosť bohatým obsahom plným pamätných momentov či strhujúcich stretov s mečmi alebo kopijami. Koniec koncov, má ísť o najambicióznejší projekt od týchto autorov. Dúfajme preto, že zasa raz doručia požadovanú kvalitu a nepôjde o sklamanie.
Rise of the Ronin má naplánované vydanie na 22. marca 2024. Pôjde o exkluzivitu pre PlayStation 5, ktorá sa časom môže pozrieť i za bariéry platformy japonskej hernej spoločnosti Sony. Ostatne, podobne na tom boli svojho času aj obe Nioh hry.