Je ôsmy diel návratom ku koreňom série, alebo ide iba o šialenú akčnú jazdu? | Rýchlo a Zbesilo 8 (recenzia)

Rýchlo a Zbesilo 8 recenzia

Naštartujte motory, zaraďte rýchlosť, po dvoch rokoch sa do kín vracia naša milovaná séria Rýchlo a Zbesilo. Určite sa nezabudnite pripútať, pretože ide o ten najzbesilejší diel zo série. Ako všetci dobre vieme, pouličné závody skončili už dávno, a nahradila ich poriadna dávka akcie. Ten kto sa stále neodtrhol od prvých troch dielov, veru, spokojný nebude. Avšak tí, ktorí idú na osmičku s tým, že sa chcú zabaviť, budú milo prekvapení. Rovnako ako som bol aj ja. Z kina som vyšiel s úsmevom na tvári, pretože tejto sérii palivo stále nedochádza. Tento diel posúva hranice a prekvapuje v tom, že má stále čo ukázať. Rýchlo a Zbesilo 8 bola šialená akčná jazda, ktorá v tomto smere zabodovala. Pokiaľ sa ale pozrieme na logiku filmu alebo scenár, úsmev z tváre opadá. Pozrime sa teda spolu na tento film ako celok, nie len ako akčný zážitok.

Rýchlo a Zbesilo 8 recenzia
Dom sa obráti chrbtom svojej rodine, Zdroj: wall.alphacoders.com

Čo si pre nás príbeh pripravil tentokrát?

Dom a Letty si konečne užívajú medové týždne na Kube, kde to žije temperamentom, sexepílom a rýchlymi autami. Netrvá však dlho a na scénu prichádza najsexy záporáčka storočia, šialená hackerka Cipher. Pri najbližšej akcií Hobbsa, Doma a jeho tímu, je Dominic nútený otočiť sa svojej rodine chrbtom. Jediný človek, ktorý pozná vysvetlenie , je Mr. Nobody. Jeho cieľom je chytiť Cipher, ktorá nieje ďaleko od rozpútania tretej svetovej vojny. Pokiaľ chytí ju, dostane naspäť aj Dominica. Mr. Nobody a tím toto sami nezvládnu, a na pomoc si zavolajú starého dobrého „kamaráta“, Deckarda Shawa. Viac už by som prezrádzať nemal, tento film si naozaj treba pozrieť.

Celá séria sa točí okolo slova „rodina“. Tá sa však teraz rozpadá a Doma v tíme nahrádza človek, ktorý chcel ešte v minulom diele všetkých zabiť. A je to naozaj úžasné, pretože to funguje! Mňa samého ohromilo, koľko sa vo filme nachádza zvratov. Čo po tom, že ide o klišé.. Je to Rýchlo a Zbesilo, pričom už štyri diely vieme, čo máme od filmu očakávať. Osmička sa naozaj nádherne venovala postavám. Vidíme staré známe tváre, ale aj nové postavy, ktoré nás prekvapili. A nebojte, nevideli sme pomocou CGI oživeného Paula Walkera ako Briana O’Connera. Ťažko sa to hovorí, ale vo filme prekvapivo vôbec nechýbal. Jeho absencia nieje nijak špeciálne vysvetlená, každý si predsa domyslí, ako to celé je.

Rýchlo a Zbesilo 8 recenzia
Cipher je diablom v anjelskom tele, Zdroj: wall.alphacoders.com

Akčnosti bolo vo filme až až

Zatiaľ čo v minulom diele autá padali z lietadla padákom, teraz budú vyslovene pršať. Všetko bude vybuchovať, narážať, horieť, ide o naozaj megalomanskú akciu, ktorá berie túto sériu do nových výšin. Veľkou škodou ale je, že tú akciu museli pchať úplne všade. Človek si myslí, že uvidí aspoň jeden normálny krátky závod, ale aj ten sa však premení na akčnú scénu. To je naozaj škoda. Vo filme už neostal ani jeden prvok z prvých troch častí série. Pokiaľ by sme to brali takto, osmička potupuje prvé diely. Z toho sme už ale vyrástli a zvykli sme si, že Rýchlo a Zbesilo je o inom.

Netreba zabúdať na fakt, že sa pri filme poriadne zasmejete. Chémia medzi postavami Stathama a The Rocka je nenahraditeľná. Neustále dissovanie, ponižovanie a hádanie, to bola snáď najlepšia časť filmu. Táto dvojica bola kategóriou sama o sebe, a svojim spôsobom dotvorili film. Verili by ste tomu, že drsňáci ako Luke Hobbs a Deckard Shaw majú city? Pokiaľ nie, presvedčte sa sami, stojí to za to! A ich väzenská scéna je priam úžasná. Najzaujímavejšou postavou je ale určite Cipher v podaní božskej Charlize Theron. Jej postava je komplexná, šialená a nepochybne je najlepšou antagonistkou zo série. Počas filmu donúti svojimi činmi trpieť nielen postavy, ale aj vás.

Rýchlo a Zbesilo 8 recenzia
The Rock a Jason Statham tvoria výborné herecké duo!, Zdroj: wall.alphacoders.com

Pozrime sa na zápory filmu

Zatiaľ som tento film snáď len chválil. Rýchlo vás ale vyvediem z omylu. Pozrime sa na film nie len, ako na akčnú jazdu, ale ako na niečo, čo má scenár, logiku a hrdosť. Nezasmejete sa len pri vtipných scénach ale aj pri tých, ktoré majú pôsobiť normálne. Dom, ktorý urobí z najpomalšieho auta na ostrove raketu? Hobbs odhadzujúci torpédo holými rukami? Priam nesmrteľné hlavné postavy? Nelogická, priam až trápna posledná akčná scéna filmu? Áno, toto všetko uvidíte. Ale povedzme si, nezvykli sme si ešte? Minule sme videli Supermana Doma, Briana ničiaceho fyzikálne zákony… Nemohli ste predsa čakať, že to dopadne inak.

Videli sme plno klišé momentov, niektoré boli určite prebraté z telenoviel… Čo mne osobne vadilo na filme najviac, bola nehorázne zlá kamera. A to pri predošlých dieloch nebolo. Stále sa triasla, nedalo sa pozerať ani na obyčajný závod. Doslova ma vytáčalo to, že kamera stále robila close-upy na tváre postáv. Dobré body sme nenašli ani na hudbe. Bola veľmi stereotypná a zdalo sa, že počujeme rovnakú tému stále dookola. Aspoň, že sme sa mali na čo pozerať. Vydali sme sa do horúcej Kuby, prezávodili rušný New York a ukončili sme to v ľadovom Rusku.

Rýchlo a Zbesilo 8 recenzia
Ide o zatiaľ najväčšiu akčnú jazdu tohto roku! Zdroj: wall.alphacoders.com

Koniec koncov, zabavili sme sa

Myslím si, že herecké obsadenie filmu ani nemusím predstavovať. Statham ako Deckard Shaw a The Rock ako Luke Hobbs mali medzi sebou výbornú hereckú chémiu. Vin Diesel predviedol charizmatický výkon ako Dominic Toretto. Svoju vlastnú partiu tvorili Tyrese Gibson, Ludacris a Nathalie Emmanuel ako Roman, Tej a hackerka Ramsey. Určite netreba zabudnúť na Romanove trápne vtipy, ktoré sa nesú celou sériou. Výbornú rolu zahral aj Kurt Russell ako tajomný, ale vtipný Mr. Nobody. Najviac však hviezdila Charlize Theron ako Cipher. Tento film je plný výborných hercov, a viac ich spomínať ani netreba. Poznáme ich.

Keď sa na to tak pozrieme, o sklamanie určite nejde. Práve naopak, ide o jeden z najlepších dielov série. Je to šialené, je to akčné, je to zábavné. Presne to sme od toho chceli, a to sme aj dostali. Nelogickosť, zlú kameru a podobné mínusy teda môžme hodiť bokom. Séria teda potvrdzuje, že má stále čo ukázať, a ide na plný plyn. Niektoré mínusy sa však prehliadnuť nedajú, a tak dávam filmu hodnotenie 7,5/10. Prišiel som si film užiť, a tak sa aj stalo. Spokojnosť.