Samsung reagoval na otvorenie Apple Store kampaňou absurdných rozmerov
Nikto nevie, či si tým polepšil alebo v konečnom dôsledku pomohol svojmu priamemu konkurentovi. Samsung spustil svoju pravdepodobne najagresívnejšiu kampaň na produkty série Galaxy S, pričom ešte viac upriamil pozornosť na novootvorený Apple Store v Kuala Lumpur.
Apple Store v Kuala Lumpur
Keď americká spoločnosť otvorila svoj prvý Apple Store na stanici verejnej dopravy v malajzijskom Kuala Lumpur, medzi fanúšikmi značky to nepochybne vyvolalo nadšenie. Nejde totiž o bežný Apple Store – nachádza sa priamo v biznisovom srdci Kuala Lumpur, na zastávke Tun Razak Exchange známej ako TRX.
Toto veľkolepé finančné centrum krajiny je ideálnym priestorom pre podobné prevádzky, pretože výrobca lokalizáciou obchodu na takéto lukratívne miesto posiela verejnosti odkaz. Že má dosť prostriedkov, aby si to mohol dovoliť.
Pre priameho konkurenta Apple, juhokórejský Samsung, to zrejme bola hodená rukavica na marketingový duel. A nie len tak hocijaký – na duel, ktorý budú sledovať miestni i celý svet.
Reakcia Samsungu ohromuje
Situáciu zdokumentovala tvorkyňa obsahu na Facebooku Dana Wang vo svojom (zatiaľ) najnovšom reelse „You won’t believe what Samsung did…“
Samsung v reakcii na otvorenie Apple Store obsadil všetky reklamné plochy na danej stanici metra – doslova všetky. Veľkoformátové reklamné plochy, malé plagátové formáty, videoformáty, schody na eskalátore. Dokonca si Samsung dočasne privlastnil názov samotnej zastávky, ktorú formou inzercie premenoval na Samsung Galaxy Station!
Čo si myslíte o takejto reakcii?
Vyvstáva otázka, či takáto šialená investícia do reklamy Samsungu prinesie osoh. Totiž, jeho reakcia vyvoláva reťaz ďalších reakcií verejnosti, pričom nie sú vždy pozitívne.
Zdá sa, že napriek investíciám vo výške stoviek miliónov malajských ringgitov (1 MYR = 0,19 €) týmto fantastickým činom Samsung iba ešte viac upriamil pozornosť na Apple a otvorenie jeho predajne.
Samsung je známy tým, že na uvedenie nových produktov a služieb od Apple reaguje priamo, explicitne a podľa niektorých pozorovateľov skoro škandalózne. Otvorene poukazuje na nedostatky svojho konkurenta a nebojí sa porovnávania.
Samsung ide po krku Applu. Nové produkty sa ešte nikdy nesnažili tak stiahnuť zákazníkov ako tieto