Twisted Metal RECENZIA – Na streamovaciu službu Peacock prišla adaptácia známej videohernej série z PlayStation s obrnenými ozbrojenými autami. Tento koncept samotný by zrejme na seriál nevydal, preto sa tvorcovia rozhodli príbeh rozšíriť a uviedli nám tak chaotický postapokalyptický svet bez pravidiel. Dokázal fungovať pre divákov na malej obrazovke?
Twisted Metal RECENZIA
Na začiatku nám hlavný hrdina, ktorému sa nikdy nezatvorí klapačka, veľmi rád vyrozpráva, čo sa stalo. Elektromagnetický pulz vyradil pred 20 rokmi všetku elektroniku a svet sa odvtedy uvrhol do chaosu. Mestá sa opevnili (trochu paródie na The Last of Us nezaškodí) a prežívajú iba vytrvalé skupiny ľudí.
Medzi nimi sú jazdci ako vystrihnutí z Mad Maxa, kanibali, náboženskí fanatici, premotivovaní strážcovia zákona či konvoje s nákladiakmi. Jedna skupina ale funguje mimo všetkých – sú nimi takzvaní Mliekari. Slúžia na doručovanie zásielok medzi jednotlivými mestami. Jedným z nich je John Doe (Anthony Mackie), ktorý pred rokmi stratil pamäť. Na druhú stranu, má svoje verné Subaru z roku 2002.
Klaun berie šou na cesty
Raz sa dostane k ponuke, ktorú jednoznačne prijíma. Ak ju totiž splní, môže dostať nielen lepší život, ale aj šancu opäť poznať svoju minulosť. Háčikom je len to, že musí prejsť za desať dní cez celé Spojené štáty. Ešte horšie je, že je prvou zastávkou Lost Vegas, ktorému vládne klaun Sweeth Tooth. Telo mu prepožičal wrestler Samoe Joe a hlas poskytol Will Arnett.
Práve ten je najdivokejšou a azda aj najikonickejšou postavou hry. Tu je prevedený ozaj špičkovo a po každej epizóde, kde je ukázaný, máme pocit, že je ešte väčší maniak. Nechýba jeho ikonické zmrzlinárske auto hrajúce známu melódiu a príde aj na jeho nezameniteľný look.
Mac’n’Beat za volantom, niekedy volant za nimi…
Našťastie John (aj keď cez sériu fakt pokašlaných udalostí) stretáva ženskú postavu, ktorú kvôli jej neochote hovoriť nazve Quiet. Tá je, naopak, novou postavou, ktorá nebola v predlohe. Hrá ju Stephanie Beatriz, ktorá je v tejto úlohe brilantná. Iba výrazmi tváre dokáže poskytnúť väčší herecký rozsah ako niektorí umelci celkovo…
Chémia medzi dvojicou hlavných postáv funguje skvele (a to vám dokáže, že si internet už vytvoril samostatný výraz Mac’n’Beat). Spoločne sa dostávajú cez svoje traumy, minulosť, a možno si k sebe dokážu nájsť cestu aj viac (cez všetky posielania do zadku… len nie tak slušne). Avšak až v tom prípade, keď sa dokážu cez všetkých prebojovať a prežiť.
Strážcovia zákona, Svätí muži, mäsiari aj postavy z hier
Narážajú aj na zákon, ktorý veľmi svojským spôsobom predstavuje agent Stone (Thomas Haden Church). Jeho pohľad na veci je jednostranný (čierny a modrý) a nenechá sa ničím zastaviť. Celkovo tu dostávame slušnú plejádu postáv, žiadna z nich však nie je plochou a nezaujímavou. Občas dokáže prekvapiť aj nejaké to cameo.
Vďaka nim dostávame aj predstavenie postáv z hier. Celkovo tu na ne nájdeme dostatok odkazov a easter eggov, poteší napríklad spomínanie statov áut (váha vs. manévrovateľnosť). Ide o malé potešenia pre priaznivcov, inak ale s predlohou neprichádza k toľkým spojeniam. Je to však dobrým prvkom, pretože osloví tých, čo hry nikdy nehrali.
Každá správna jazda potrebuje CD Mix
Autá sa tu samozrejme riešia mimoriadne (či už ide o ich úpravy alebo mimoriadne vrúcny vzťah k nim), ich súboje však nevidíme až tak často, ako by sme si mysleli. Aj tu je istý odklon od predlohy, nie však na škodu. Časti sú vyplnené inými momentmi, ktoré nás dostanú a ak už k nejakej zrážke príde, stojí to za to (a súboj v závere je až choreograficky oku lahodiaci).
Tým, že sa svet dejovo zastavil niečo krátko po roku 2000, dostávame tu skvelé soundtracky. Použiť „Barbie Girl“ ako metódu mučenia či „MMMBop“ v kvalitne akčnej sekvencii sú rozhodne prvky, ktoré pridávajú na komediálnosti. A tej je tu teda dosť – či už ide o hlášky alebo momenty tak strelené, že vás podnietia sa zasmiať.
Vysokooktanová polhodinová komédia
Desať epizód po pol hodine (sľubovali nám vysokooktanovú polhodinovú komédiu) dáva priestor aj na to, aby sme sa pozreli do minulosti postáv. Niektoré nám dajú veľmi dobrý náhľad na ich súčasné správanie, pri iných zase máme pocit, že by sme sa bez nich pokojne zaobišli.
V seriáli však funguje aj viacero dejových liniek, ktoré sa dokážu šikovne poprepájať. Samozrejme, na istý moment príde aj k celkovému stretu. Každá z nich nám však poskytuje aj iný druh akcie – zbesilé automobilové naháňačky, úspešný útok na chránenú stanicu iba mačetou (aplauz, lepšie sekanie hláv sme ešte nevideli) či prestrelky a boje na blízko – kde exceluje Quiet so svojou sekerou.
„…kým nezostane iba pokrivený kov“
Nechýbajú pri tom ani litre krvi, po istom čase aj prestanete vnímať ako neprirodzene vyzerá. Celkovo CGI nie je práve pôsobivé a miestami neviete, či nebola na produkciu dostatok peňazí, času alebo boli tvorcovia iba príliš leniví. V niektorých prípadoch by mohlo ísť aj o zámer, kde pôsobia až parodicky.
Twisted Metal však funguje aj ako adaptácia videohry, aj ako samostatný projekt. Diváka dokáže udržať (určite je to aj kvôli cliffhangerom na koncoch epizód) a stále chcete pozerať ďalej. Takto ho dokážete zhltnúť aj za jedno-dve poobedia. Niekedy naláka výbornou akciou, inokedy vtipnými momentami a sú chvíle, kedy ešte viac spomalí. Lebo aj preživší po apokalypse potrebujú odreagovanie, aby sa z toho nezbláznili (napríklad pri posedávaní v kinosále).
Twisted Metal RECENZIA – Zhrnutie
Trochu mi hlava nebrala, ako môže vydržať tak dlhú dobu všetko jedlo či benzín, avšak povedzme si, je toto dôležitá vec? Hlavné je, že autori doručili to, čo nám sľubovali – akčnú komédiu, ktorá dokáže zaujať svojím dejom a zrejme netlačí na pílu, že by sa brala príliš vážne. Hovoríte si, že ide iba o príjemné spestrenie, ale zrazu sa prichytíte, že jej odpúšťate všetky chyby a radi by ste videli viac. Tak si od náš odnáša hodnotenie 7/10.