Slováci sa počas Silvestra neodlepili od TV obrazovky
Televízia Markíza zaznamenala vysokú sledovanosť počas Silvestra. Stand-up comedy špeciál Simona: Donaha! aj nasledujúce silvestrovské vydanie zábavnej šou Možné je všetko! nedali konkurencii šancu a stali sa v posledný deň uplynulého roka, v nedeľu 31. decembra 2023, najsledovanejšími programami na celom televíznom trhu.
Víťazom Silvestra sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal prvý ženský comedy špeciál na Slovensku s názvom Simona: Donaha!. V hlavnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov prekonal konkurenciu s 12,8-percentnou sledovanosťou a nadpriemerným trhovým podielom 31,8 %.
Viac než hodinový špeciál v podaní komičky Simony, v ktorom sa zamýšľa nad telom, vzťahmi, feministkami, mužmi i turistikou, sledovalo 633-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si ho zaplo 1 117 000 divákov.
Druhým najsledovanejším koncoročným programom sa stal silvestrovský špeciál zábavnej šou Možné je všetko!, ktorý dosiahol rating 12,5 % a podiel na trhu 30,6 %.
Posledné hodiny roku divákom spríjemnili obľúbení herci a zabávači, ktorí sa postarali o vtipné situácie. Okrem moderátora Dana Dangla im robili spoločnosť Adela Vinczeová, Tomáš Maštalír, Zuzana Kubovčíková Šebová, Juraj Kemka, Petra Polnišová, Adam Bardy, Petra Dubayová a Lukáš Latinák. K obrazovkám Markízy pritiahli 526-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahli dokonca až 1 119 000 divákov.
Ostatným televíznym staniciam sa nepodarilo dobehnúť sledovanosť Markízy. TV Joj uviedla zostrih zábavnej šou Inkognito (podiel 17,4 %) a novinku Vtip za stovku (podiel 15,8 %). Jednotka RTVS špeciály zábavných šou Záhady tela (podiel 15,7 %), Milujem Slovensko (podiel 15,7 %) a Neskoro večer (podiel 19,5 %).
Menšia stanica zaznamenala celoročný rekord
Zo spravodajských relácií si najviac divákov zvolilo Počasie (podiel 27,9 %) a Televízne noviny (podiel 26,3 %) na Markíze. Aktuálne informácie o počasí sledovalo 538-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Súhrn udalostí posledného dňa roka 2023, okorenený o to najvtipnejšie z politickej kuchyne a zostrih najlepších brbtov moderátorov a redaktorov, si zas pozrelo 506-tisíc divákov. Celkový dosah mal až na 886-tisíc divákov.
V rámci ponuky menších staníc si večer najlepšie počínala televízia Doma s českou komédiou Po čem muži touží. Film zaznamenal rating 2,7 % a trhový podiel 6,7 %. V tejto komerčnej cieľovej skupine išlo dokonca o najsledovanejší programom stanice Doma za celý uplynulý rok. Silvestrovský večer pri sledovaní tohto filmu trávilo 114-tisíc divákov.
V pondelok 1. januára 2024 patrili dve najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti v rámci novej komerčnej cieľovej skupiny 13 až 55 rokov večerným spravodajským reláciám TV Markíza. A to Televízne noviny a Počasie. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ rokov obsadili prvé miesto Televízne noviny so 604-tisíc divákmi. Druhú priečku získalo Počasie, ktoré sledovalo 517-tisíc divákov.