Twitch zvýšil svoju sledovanosť o 500 miliónov hodín za minulý mesiac
Pandémia nákazy COVID-19 výrazne ovplyvnila aj digitálny svet. Radikálne sa zvýšila sledovanosť na platformách ako sú Twitch, YouTube, Facebook a Mixer.
Niektorí dospelí nechodia do práce, deti nemajú školu… Presne tieto a podobné faktory napomohli tomuto vzrastu. A konečne poznáme aj presné čísla týchto zmien.
Podľa StreamElements a Arsenal.gg sa streamovanie naživo všeobecne zvýšilo o 45 % v čase od marca do apríla, a každým rokom sa sledovanie streamov zosilnuje až o 99 %. Tieto čísla sú naozaj obrovské.
Odpoveď na otázku, či sa po skončení pandémie videnia vrátia do normálu, alebo ostanú, ešte nepoznáme. Každopádne, to ešte minimálne na chvíľu nehrozí a nasledujúce platformy toho určite využijú. Ak si to rozdelíme na jednotlivé platformy, najlepšie je na tom Twitch.
Twitch
Twitch je doteraz najväčšia platform na live-streaming. Vzrasť jej sledovania sa pohybuje činí okolo 50 % od marca do apríla. Dokopy za posledný mesiac ľudia strávili sledovaním Twitchu 1,645 miliardy hodín.
Za to však môže aj získavanie kľúčov do hry Valorant. Ľudia okolo sveta, ktorí si chcú zahrať beta verziu tejto hry, musia pozerať streamerov Valorantu s „drops enabled“. Inou oficiálnou cestou sa kľúč získať nedá. Väčšina ľudí má na týchto streamoch napozeraných desiatky až stovky hodín, a práve táto situácia pravdepodobne tiež podporila vzrast sledovanosti.
Počas apríla 2020 bolo nasledovaných na Valorante až 334 miliónov hodín, čím sa stala najsledovanejšou kategóriou na platforme.
Ďalšou obľúbenou kategóriou sa stalo Just Chatting. Dosiahla až 134 miliónov hodín v minulom mesiaci. Tým predbehla aj hry ako sú League of Legends a Fortnite. To sa vedeniu platformy Twitch páči, lebo sa už dlho snažia zviditeľniť streamy, na ktorých sa nehrajú hry.
Fortnite sa tiež dočkal dobrých správ, lebo od januára sa mu zvyšuje pozornosť. To by v budúcnosti mohlo znamenať, že sa dokáže zase vrátiť a získať titul main stream hry.
Kategória Hudba a muzické umenia však zaznamenala až štvornásobok sledovanosti. Táto skutočnosť jej fanúšikmi otriasla, lebo doteraz to bola len celkom neznáma časť Twitchu.
Facebook Gaming
Ďalšou platformou, ktorej sa výrazne darilo, sa stali streamovacie služby na Facebooku.
Len behom obdobia od marca do apríla sa jej sledovanosť zvýšila o 72 % a od minulého roka to predstavuje nárast neuveriteľných 238 %.
Facebook Gaming donedávna nebol až takou známou platformou, no ak to takto bude pokračovať, tak sa určite do budúcich rokov prepracuje na vrchol.
YouTube Gaming
Vždy to bolo jasné, streamovanie patrí na Twitch, videá na Youtube. No platforma od Google tiež napreduje v streamovaní a Youtube Gaming teraz odoberá už 84,7 milióna divákov.
Vysielania naživo hier ako Fortnite, Garena Free Fire a Minecraft majú stále okolo 100 tisíc divákov, čo vôbec nie je zlé. A vďaka pandémii koronavírusu sa platforma za apríl zviditeľnila o 14 %.
Mixer
Mixer je platforma, na ktorú sa nedávno presunuli ikonickí streameri Ninja a Shroud. Tiež zaznamenala nárast, a to o výške 15 % za minulý mesiac.
Toto mu určite neuškodí, lebo za posledný rok sa jeho sledovanosť skoro vôbec nezmenila. Medziročný nárast predstavuje iba 0,2 %.
Zdroj: theverge.com