Markíza Klasik sa prepadáva v sledovanosti
V lete minulého roka pribudla do portfólia televízie Markíza nová stanica – Markíza Klasik. Zahrala na nostalgickú strunu a priniesla filmy a seriály, ktoré diváci v 90. rokoch milovali. Preto bol jej počiatočný úspech obrovský. Vyzerá to tak, že sa senzácia neudržala dlho a dnes zápasí s pozornosťou divákov.
Stanica Klasik bola spustená 15. júla 2024. Vo svojom programe ponúkala ikonické klasiky ako Akty X, Beverly Hills či Alf. Menované seriály boli pred takmer 30 rokmi vysoko sledované mládežou, preto nie je prekvapivé, že práve diváci v strednom veku boli cieľovou skupinou. Ako sa však ukázalo, záujem bol od celej obchodnej skupiny, teda u divákov od 14 do 56 rokov.
Fenomentálne výsledky v prvých týždňoch
Prvý deň vysielana zverejenila Markíza správu, že dosiahla fenomenálne výsledky, aj keď presné čísla sledovanosti nezverejnili. Prvé dáta priniesli po dvoch týždňoch od spustenia. Stanica sa dokázala vyšvhinúť na podiel na trhu na úrovni 2%. Išlo o veľké prekvapenie, pretože zvyčajne trvá malým staniciam aj takmer pol roka kým dosiahnú jedno percento.
August bol pre Markízu Klasik ešte silnejším mesiacom a podieľ sa dokázal vyšplhať až na 3%. To znamená, že sledovanosť bola na podobnej úrovni ako u dlohodobo etablovaných staníc, akými sú Markíza Krimi či Doma.
Fenomén však dlho netrval
Začiatok jesene ešte patril vyšším číslam, počas novembra sa však začal ukazovať nižší záujem a stanica sa opäť dostala k dvojpercentnej úrovni. Napraviť sa to snažili počas vianočných sviatkov, kedy pridali sériu o Angelike, ale aj české a slovenské klasiky, ako Plavčík a Vratko, Obecná škola, Nebojsa alebo Medená veža. Ani tie im však nezabezpečili úspech a počas vianočného týždňa skončila pod úrovňou 2%.
Znamenalo to dokonca, že sa stala druhou najslabšou menšou stanicou voči konkurencii. Predbehli ju JOJ Plus, Doma, Dajto, Markíza Krimi aj Wau. Čísla sa nepodarilo zvyšovať ani po novom roku, počas januára stanica ani raz neprekročila dvojpercentný podiel na trhu.
Počas mesiaca sa držala na priemernej úrovni okolo 1,8%. Pritom počas pracovného týždňa dokáže klesnúť až na 1%, stále si drží silnejšie víkendy, ktoré dokážu zvýšiť premier.
Sledujete vy stanicu Markíza Klasik? Zaujal vás jej program s hitmi minulého storočia? A čo hovoríte na stratu diváckeho záujmu? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: mediaboom.sk