Výrobca televízorov bude ukazovať reklamy, keď sa nepozeráte
Reklamy sú v dnešnej dobre na každom rohu, na to sme si už zvykli. Zvykli sme si aj na to, že sa im nevyhneme na internete. Inzercia a predaj reklamného priestoru totiž živí väčšinu tvorcov a nezávislých projektov v online priestore. Že by sme ich však museli pozerať aj počas toho, ako doma relaxujeme, sa už mnohým zdá cez čiaru.
Firme LG to však príde v poriadku. Ako totiž upozorňuje portál FlatpanelsHD, reklamám sa nevyhnete už ani pri zapnutom šetriči obrazovky na televízore.
Počas recenzovania najnovšieho modelu LG G4 OLED TV, jedného z najdrahších televízorov v ponuke značky, redaktori FlatpanelsHD zistili zaujímavú skutočnosť. Keď odídete od televízora a zapne sa automatický šetrič obrazovky, bude plný reklám.
Medzi zobrazované reklamy môžu patriť lákadlá na streamovaciu službu LG Channels – bezplatný projekt samotného výrobcu televízorov. Taktiež sa však môžu zobrazovať reklamy na iné značky, a to cez celú obrazovku.
Portál poznamenal, že reklamy sa zapli bez zvuku. Nikde však nie je napísané, že by sa to do budúcnosti nemohlo zmeniť.
Reklamy miesto šetriča obrazovky fungujú
Samotné LG považuje svoje reklamy pri šetriči obrazovky na televízore za „efektívne“. Počas testovania firma zistila, že takéto reklamy dokážu v niektorých prípadoch ešte viac upútať pozornosť diváka než bežné reklamy v obsahu. Asi preto, lebo nikto nečaká, že ich nepoužívaný televízor sa premení na billboard.
Našťastie zatiaľ existuje možnosť, ako vypnúť tieto rušivé reklamy a miesto toho zobrazovať len klasický šetrič obrazovky. Keď si teda zastavíte film a odídete od televízoru, nemusíte sa vrátiť ku prehrávanej reklame.
Stačí zamieriť do Nastavení zariadenia a v Dodatočných nastaveniach vypnúť funkciu „Screen Saver Promotion“.
LG nie je jedinou značkou, čo experimentuje s novými druhmi reklám pre používateľov televízorov. Tieto taktiky nie sú medzi používateľmi zrovna populárne, lebo ich považujú za rušivé až agresívne vtieravé. Avšak inzerentov jednoznačne láka akýkoľvek nový druh reklám a môžeme teda očakávať, že ich budú firmy len rozširovať. Čo si o nich myslíte vy?