Slovenský seriál dorovnal svoj doterajší absolútny rekord
Slovenský seriál Dunaj, k vašim službám sa na obrazovkách televízie Markíza teší diváckemu úspechu a na konto si pripísal ďalšie pozoruhodné výkony. Vo štvrtok 23. novembra 2023 v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ dorovnal svoju najvyššiu sledovanosť od januárového štartu. Zároveň sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Najnovšia trinásta premiérová epizóda 4. série Dunaja dorovnala v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 rokov svoj doposiaľ druhý najvyšší rating 9,1 % a zaznamenala vysoko nadpriemerný podiel na trhu 29,7 %. Čoraz obľúbenejší seriálový hit prekonal konkurenčné programy Nemocnica na TV Joj a zábavnú šou Hit roka na Jednotke RTVS.
Ďalšia strhujúca epizóda plná veľkých emócií a dramatických zvratov dorovnala svoj zatiaľ absolútne rekordný počet 552-tisíc divákov starších ako 12 rokov a v čase vysielania zasiahla dokonca až 704-tisíc divákov.
Farma a Rodinné prípady bodujú aj po dlhých rokoch
Jednotkou na trhu v čase vysielania bola aj nasledujúca reality šou Farma. Štvrtková epizóda zaznamenala rating 4,7 % a doposiaľ štvrtý najvyšší trhový podiel 26,7 % v cieľovej skupine 12 až 54 rokov. Konkurenčná TV Joj zaostala s politickou diskusiu Na hrane (podiel 12,4 %) a so seriálom Pod hladinou (podiel 9,2 %).
Druhým najsledovanejším seriálom na trhu sa vo štvrtok stala podvečerná Mama na prenájom, ktorá si pripísala rating 6,0 % a trhový podiel 25,3 % v cieľovej skupine 12 až 54 rokov. Novú epizódu sledovalo 396-tisíc divákov. V oboch hlavných cieľových skupinách obľúbený seriálový hit v rebríčku sledovanosti predstihol konkurenčnú šou Bez servítky aj večerný seriál Nemocnica.
Najsledovanejšími spravodajskými programami dňa sa vo štvrtok stali večerné spravodajské relácie TV Markíza – Televízne noviny (podiel 26,2 %) a Počasie (podiel 23,7 %). V univerzálnej cieľovej skupine 12+ obsadili druhú štvrtkovú priečku aktuálne informácie o počasí, ktoré si na Markíze pozrelo 471-tisíc divákov. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa v Televíznych novinách sledovalo celkovo 449-tisíc divákov.
Markíza prekonala konkurenciu aj popoludní so sériou príbehov Rodinné prípady a reláciami Prvé Televízne noviny a Reflex. Nižšie podiely na trhu zaznamenali na TV Joj relácie Riskuj! a Nákupné maniačky.
Televízia robí divákom spoločnosť už od skorého rána, keď si stabilne úspešné Teleráno (podiel 33,8 %) poradilo s konkurenčnou reláciou Ranné Noviny (podiel 12,2 %) na TV Joj. Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola vo štvrtok celodenne trhovým lídrom, dosiahla podiel na trhu 35,5 %.
Zdroj: TS Markíza