Šéf PlayStation nepotešil hráčov
Japonská spoločnosť Sony sa podelila o svoje hospodárske výsledky, ktoré nevyzerajú príliš dobre. Aj napriek tomu, že PlayStation 5 podľa analytikov v predajnosti porazila Xbox v pomere dva ku jednej, sa herná divízia Sony finančne trápi a na lepšie sa časy sa veru neblýska. Šéf Sony Interactive Entertainment totiž potvrdil, že najmenej do jari budúceho roka hráči nemajú čakať žiadne pokračovania obľúbených herných sérií od PlayStation.
Hiroki Totoki spresnil, že cieľom spoločnosti je aj naďalej sa sústreďovať na produkciu vysoko kvalitných titulov a live-service hier. Aj napriek tomu, že štúdiá patriace pod PlayStation momentálne vyvíjajú viacero veľkých titulov, žiadny z nich nebude vydaný v tomto fiškálnom roku. Pokračovania veľkých značiek ako God of War či Marvel’s Spider-Man preto najmenej do apríla 2025 s určitosťou nedorazia.
Bude sa spoliehať na iný obsah
Šéf SIE tak zmietol zo stola dohady o možných vydaniach Ghost of Tsushima či série Horizon ešte počas tohto roka. Namiesto first party hier, teda exkluzívnych titulov, sa PlayStation tento rok bude spoliehať na tzv. second party tituly, teda časové exkluzivity ako napríklad prichádzajúce Final Fantasy 7 Rebirth, Rise of the Ronin alebo Stellar Blade, ktoré majú vyjsť počas tohto roka.
Sony zároveň plánuje vydať aj niektoré čistokrvné exkluzivity. Menovite ide napríklad o Fairgame$ od štúdia Haven alebo multiplayerovú akciu Concord, za ktorou stojí známe štúdio Firewalk. Pripraviť sa pravdepodobne môžeme aj na remaky starších hier z PS4.
Predaje PS5 zaostali za očakávaniami
Novinky na PlayStation 5 teda budú, nepôjde však o pokračovanie žiadnej zavedenej série. To sa zároveň podpíše aj na predajoch herných konzol, ktoré už takto zaostali za ambicióznymi cieľmi Sony. Hiroki Totoki povedal, že spoločnosť chcela tento rok predať 25 miliónov konzol PS5, predaje však aj napriek agresívnej reklame zaostávajú za očakávaniami a tento cieľ bol dodatočne upravený na 21 miliónov.
Lodivod hernej divízie Sony zároveň priblížil, že hlavným cieľom je zlepšenie marže a ziskovosti. Náklady na vývoj hier totiž v posledných rokoch raketovo vzrástol, konzolový trh však stagnuje. Totoki preto načrtol, že v budúcnosti by sa PlayStation exkluzivity mohli častejšie objavovať aj na iných platformách.