Disk Google stráca uložené dáta
Aktualizované 10. 12. 2023:
Google vydal návod, ako obnoviť stratené súbory z úložiska Google Disk. Niektorí ľudia po prihlásení do online úložiska ostali poriadne naštvaní, keď im zmizli súbory za posledných 6 mesiacov. Mnohí prišli o cenné dokumenty, dlhodobú prácu a nenahraditeľné spomienky. Google na situáciu konečne reagoval, a aj keď ju zľahčil, prináša pomocnú ruku:
„Ak patríte k malej podskupine používateľov Disku pre počítače vo verzii 84, ktorí majú problémy s prístupom ku miestnym súborom, ktoré sa ešte nestihli synchronizovať s Diskom, môžete súbory obnoviť podľa jedného z nasledujúcich riešení.“
- Na počítači si stiahnite najnovšiu verziu Disku pre počítače (verziu 85.0.13.0 alebo novšiu).
- Spustite nástroj.
- Spustite aplikáciu Disk pre počítače.
- Na lište s ponukou alebo v hlavnom paneli systému kliknite na ikonu Disku pre počítače..
- Podržte klávesu Shift a kliknite na Nastavenia.
- Kliknite na Obnoviť zo záloh.
- Keď sa obnovovanie zaháji, zobrazí sa jedno z týchto oznámení:
- Obnovenie bolo zahájené
- Neboli nájdené žiadne zálohy
- Ak bola nájdená záloha, po určitej dobe sa zobrazí jedno z nasledujúcich oznámení::
- Obnovovanie bolo dokončené
- Nedostatok miesta na disku
- Pokiaľ na disku nemáte dostatok miesta, môžete požadované miesto uvoľniť a nástroj spustiť znovu.
- Pokiaľ máte zväzok s väčším množstvom miesta, môžete použiť rozhranie príkazového riadku a zadať inú cestu k obnoveniu súborov. (Pokročilý návod nájdete na fórach Google.)
Po dokončení obnovenia sa na počítači zobrazí nová zložka s nesynchronizovanými súbormi s názvom Obnovenie Disku Google. Spoločnosť upozorňuje, že toto riešenie nemusí byť 100-percentné pre všetkých používateľov, no určite stojí za pokus, ak vám zmizli nejaké súbory.
Pôvodný článok
Požívatelia služby Google Disk hlásia, že prichádzajú o zálohované dáta. Ako informuje Bleeping Computer. Prvok, ktorý sa teší obľube u jednotlivcov aj spoločností, je aktuálne predmetom ich hnevu.
Google fóra už týždeň zaplavujú príspevky s obdobným obsahom. Prvý z nich priniesol používateľ Yeonjoong, ktorý hovorí, že sa mu na Google Disku stratili súbory za posledných 6 mesiacov. Situáciu popisujú podobne aj iní prispievatielia, vždy však hovoria o tom, že sa ich úložisko vrátilo do podoby ako vyzeralo v apríli až máji 2023.
Ľudia prichádzajú o mesiace práce
Používatelia už nevedia skrývať svoje rozhorčenie. Jeden z nich napríklad uviedol, že má už celé dni otvorený ticket, ale stále sa nenašiel nikto, kto by mu mohol pomôcť. Ďalší napríklad nerozumie, prečo si musí priplácať každý mesiac za to, aby boli jeho súbory v bezpečí, keď je teraz jeho práca aj tak stratená.
Niektorí dokonca hovoria o stratách tisícok súborov, čo mohlo znamenať v nejednom prípade aj roky práce. Zatiaľ boli vykonané aspoň záznamy o aktivitách. Tie však neukazujú žiadne nedávne zmeny zo strany používateľov a nič nenasvedčuje tomu, že by išlo o ich chybu. Problémom môže byť zmena systému služby, ktorá mohla zabrániť sychronizácii dát medzi zariadeniami a cloudom.
Jediná odpoveď od podpory Googlu
Zatiaľ jedinú relevatnú odpoveď poskytol člen tímu podpory pred štyrmi dňami. Na fóre napísal ako odpoveď:
„Prijmite prosím moje úprimné ospravedlnenia, nemôžem sa pripojiť na stretnutie cez Google Meet. Tento prípad neprestajne sledujem a priamo vám viem povedať, že súhlasíme s tým, že nie ste jediným zákazníkom, ktorý je ovplyvnený problémom.
Mimo odkazu na vlákno, ktoré ste poskytli, sú ďalší admini, ktorí hlásia rovnaké správanie služby, keď po aktualizácii zmizli súbory. Toto je monentálne skúmané našimi produktovými inžiniermi a čakáme na analýzu rootu. Kvôli prebiehajúcemu vyšetrovaniu nevieme zatiaľ poskytnúť odhadovaný čas dokončenia.
Neodporúčali by sme robiť žiadne zmeny v dátových priečinkoch, kým nedostaneme pokyny od našich inžinierov. Budem naďalej sledovať správanie nahláseného problému od ostatných administrátorov a dúfam, že príde k pokroku, ktorý budem môcť doručiť pred našim zajtrajším stretnutím cez Google Meet“
Fóra bez kompetentných, spoločnosť mlčí
Odpoveď načrtáva aj ďalší problém, ktorý sa týka podpory Google. Je očividné, že odpovedanie na fórach zaisťujú dobrodoľníci, ktorí môžu mať obmedzené znalosti o cloudovej službe alebo jej v horšom prípade vôbec nerozumieť.
Bleeping Computer kontaktoval Google, aby sa dožadovali vyjadrenia, stále ale neprišlo. Ak podobný problém postihol aj vás, jediným riešením je momentálne otvoriť ticket na podpore Google a čakať, ako sa problém vyrieši. Stále zostáva v platnosti zlaté pravidlo, že zálohovať iba na cloude nemusí znamenať úplne bezpečie dát a je lepšie ich mať zabezpečené viacerými spôsobm
Čo hovoríte na informáciu, že Disk Google stráca uložená dáta používateľov? Skontrolovali ste si, či z cloudu nezmizli súbory z posledných mesiacov aj vám? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: bleepingcomputer.com