Telekom skrátil kontroverznú vianočnú reklamu
Aktualizácia 16.11: Vianočná reklama Telekomu, ktorú nevedia stráviť tisíce Slovákov, je už vysielaná aj v skrátenej verzii. Operátor z nej odstránil pasáž, ktorá naznačovala, že mladý muž z televízneho spotu môže byť v skutočnosti homosexuál. Časť o tesných slipoch a spermiách je však na sklamanie niektorých divákov stále dostupná.
Hrdinom novej reklamy od Telekomu je mladý muž, ktorý sa vráti domov počas Vianoc. Už vo dverách ho rodina zasypáva otázkami, pričom ku kontroverzným momentom patria otázky tety a mamy. „Teta sa pýta, či som sám. Nevie, že dievča nehľadám.“ Mama zasa túži po vnúčati a hrdinovi z lekcie „dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.“
Dvojica momentov medzi mnohými Slovákmi vzbudila vášne. Prvá časť totiž môže naznačovať, že mladý muž je homosexuál, alebo momentálne iba jednoducho nehľadá vzťah. Pasáž o spermiách zasa čelí kritike, pretože s Vianocami nemá nič spoločné a dokonca sa proti nej spísala petícia.
Telekom teraz začal reklamu vysielať v skrátenej verzii, v ktorej chýba práve časť o tom, že mladý muž žiadne dievča nehľadá. Zo strany operátora nemusí ísť o reakciu na kritiku, ale skôr bežné skrátenie stopáže. Na YouTube kanáli Telekomu je reklama naďalej prístupná v plnej verzii.
Pôvodný článok
Vianoce sa nezadržateľne blížia. Okrem krásnych chvíľ s našimi najbližšími sú sviatky pokoja plné darčekov a a reklamných kampaní. Firmy sa chytajú sviatočnej nálady, aby každý rok upútali pozornosť verejnosti prostredníctvom vianočných reklám. Jedna takáto reklama od telekomunikačného operátora Telekom vyšla už 6. novembra, pričom spustila masívnu vlnu kritiky. Ľudia sú za jej zrušenie, so sviatkami totiž podľa všetkého nemá vôbec nič spoločné.
Reklama s dĺžkou jednej minúty nás úplne ponorí do vianočnej nálady. Mladý muž v nej vchádza do rodinného domu, kde ho čaká sviatočný čas. Okrem štedrovečernej večere a darčekov však očakáva množstvo ťažkých a priam nepríjemných otázok od svojich blízkych.
Diváci nechápu, čo to má spoločné s Vianocami
„Strýko hneď otázku dáva: Kedy už získaš titul z práva?,“ hovorí so spevom hlavná postava reklamy. Túto bežnejšiu otázku vystrieda o niečo osobnejšie: „Teta sa pýta, či som sám. Nevie, že dievča nehľadám.“ Tento výrok mnohí diváci pochopili tak, že hlavná postava reklamy je homosexuál alebo prinajmenšom nechce byť vo vzťahu s dievčaťom. Z toho dôvodu sa pod facebookovým príspevkom reklamy objavilo množstvo kritických komentárov, v niektorých prípadoch aj vulgárnych, ktoré naznačujú, že spoločnosť propaguje túto sexuálnu orientáciu.
Nasleduje ďalší kontroverzný výrok reklamy: „Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.“ Mnohých divákov v komentároch pobúrilo už len to, že vo vianočnej reklame sú spomenuté spermie a rozmnožovanie, čo podľa nich vôbec nepatrí ku sviatkom. S vianočnou náladou to podľa rozhnevaných divákov nemá nič spoločné. „Toto je vhodné pre deti? A čo to má s Vianocami?,“ pýta sa jeden komentujúci.
Telekom si kontroverznú vianočnú reklamu bráni a odpisuje na komentáre. Jej pointa by mala byť vzájomný rešpekt na celý rok aj počas Vianoc. Spoločnosť taktiež chcela vyzdvihnúť rodinné hodnoty bez konzervatívnych prvkov a podporiť ľudskosť v medziľudských vzťahoch.
„Každý si z tej reklamy vezme práve to, čo chce. Sme radi, že chápete, na čo sme chceli poukázať,“ vyjadruje sa spoločnosť.
https://www.facebook.com/telekom.sk/posts/pfbid06cGFEfnMwfCWcG6nnnqAc8Zy4ztCGGBgNJrJypUy6jaVwofnkKnmdac8Z1mFBpbTl?locale=sk_SK