The Day Before vypína servery
Ešte ani poriadne neprišla a už aj skončila. Vývojári apokalyptickej survival akcie The Day Before definitívne vypli servery svojej hry. Stalo sa tak iba mesiac a pol po uvedení multiplayerovej hry na Steam. Vývojári z pomerne neznámeho štúdia Fntastic v príspevku vysvetlili, že dodržali väčšinu z toho, čo sľúbili a stali sa obeťami nenávistnej kampane a snahe influencerov zviesť sa na neúspechu hry.
The Day Before bol oznámený ešte v roku 2021 a rýchlo si okolo seba vybudoval silnú komunitu. Vývojári v traileroch ukazovali impozantnú grafiku a pútavé prostredie postapokalyptického otvoreného sveta, lákali tiež na návykovú hrateľnosť. Vďaka pôsobivým trailerom sa z Day Before rýchlo stala jedna z najočakávanejších hier na Steame.
Predávali ju za stovky eur
Hra bola niekoľkokrát odložená a čoraz viac sa medzi hráčmi diskutovalo, či si neznámi vývojári neodhryzli priveľké sústo a nesľubovali niečo, čo nakoniec nedoručia. Odpoveď sme sa dozvedeli 7. decembra, kedy bol Day Before vydaný na Steame v rámci Early Access. Išlo však o absolútny nedorobok po všetkých stránkach, kvôli čomu si hra od recenzentov i hráčov odnášala najnižšie možné hodnotenia.
Technický stav hry bol tak zlý, že Steam ju štyri dni po vydaní stiahol z predaja. To, mimochodom, vystrelilo cenu nepoužitých kódov na hru do astronomických výšok a ziskuchtiví hráči apokalyptickú hru predávali za stovky eur. Teraz už má však novinka nulovú hodnotu, keďže vývojári z Fntastic vypli serveri a Day Before je nehrateľný.
Vývojári sa cítia ako obeť
Časť hernej komunity však nad novinkou nezlomila palicu a je odhodlaná priniesť offline modifikáciu, vďaka ktorej by bol Day Before hrateľný aj bez serverov. Práce sa však iba začali a určite nejaký čas potrvajú.
Vývojári v poslednom príspevku na sociálnych sieťach zlyhanie nepripúšťajú a sú presvedčení, že do hry doručili väčšinu z toho, čo v traileroch sľubovali. Bránia sa špekuláciám, že išlo len o podvod, dokonca avizovali plány začať pracovať na novej hre.
Neúspech Day Before pripisujú predovšetkým silnej negatívnej kampani, ktorá hru od vydania sprevádzala. Tá podľa vývojárov narástla do obludných rozmerov a povzbudzovala Youtuberov, aby na novinku ďalej špinili. Jedinými stranami, ktorí na hre zarobili, sú preto podľa vývojárov práve influenceri, ktorí profitovali z divákov bez ohľadu na to, že o hre prinášali nepravdivé a zavádzajúce informácie.