Imerzia na prvom mieste
Keďže sa vydanie The Last of Us Part II nezadržateľne blíži, spoločnosť Sony aktuálne vydáva videá, ktoré sa venujú jednotlivým aspektom najočakávanejšej hry pre PlayStation 4. Autori z Naughty Dog tentokrát pomerne podrobne rozobrali hrateľnosť svojho titulu.
Neil Druckmann, režisér i scenárista oboch dielov príbehovej survival akcie, hovorí, že pri pokračovaní The Last of Us sa vývojársky tím Naughty Dog sústredil na vytvorenie uveriteľného sveta.
Jeho úlohou bolo stvorenie kulís, ktoré umožnia hráčovi preniknúť do nehostinného prostredia desiatky rokov po vypuknutí apokalypsy. Tvorcovia taktiež chceli, aby sme počas hrania nenadobudli pocit, že chodíme medzi jednotlivými bojovými poľami.
To sa mimochodom príležitostne dialo i v obľúbenej akčnej značke Uncharted, kde lineárne koridory výhradne spájajú masívne a perfektne spracované prestrelky, prípadne populárne momenty, kedy utekáte, skáčete alebo šplháte v časovom obmedzení.
Svet pokračovania The Last of Us však bude údajne pôsobiť prepojenejšie a súčasne veľmi rozmanito. Prostredníctvom rôznych systémov autori výrazne podnecujú exploráciu a pridávajú na prvkoch vylepšení, na ktorých bude podľa ich vlastných slov záležať.
Honosnejšie a detailnejšie pokračovanie
Do veľkej mieri ovplyvní vašu pripravenosť na bojové strety prehľadávanie rozlohovo väčších lokácií. Dizajn prostredí má byť omnoho otvorenejší a priestrannejší. Naughty Dog sa podľa všetkého postaral o to, aby sme mali pocit odmeny po prehľadaní oblasti, ktorá nutne nie je dôležitá pre naratívnu líniu.
Ešte zaujímavejšie znie fakt, že vám budú môcť uniknúť niektoré príbehové detaily a akčné prestrelky v prípade, že sa nejakej lokácii vyhnete. Niečo podobné pritom v lineárnych príbehových projektoch nie je vôbec tradičným krokom.
Konkrétni autori navyše vo videu znejú značne sebavedome a zdá sa, že veria implementácii takéhoto prvku. Ten nepochybne ocenia hráči, ktorí prehľadávajú každú vedľajšiu uličku a skrytú cestičku. To ostatne potvrdzujú aj tvorcovia tvrdením, že si niektoré skriptované pasáže a príbehové momenty musíte zaslúžiť a nájsť ich.
The Last of Us Part II je o svižnosti?
Dôjde i na preberanie akčnej zložky, kde Druckmann podotýka, že je prispôsobená hlavnej hrdinke, teda Ellie. Zatiaľ čo Joel mohol protivníkov tĺcť hlava-nehlava a surovo ich zabíjal, mladá ženská protagonistka nie je ani zďaleka tak silná.
Nezriedka sa musí spoliehať na svoju rýchlosť a kľučkovať medzi diverznými prostrediami. Je nutné skrývať sa v tráve, schovávať sa pod autá a zaútočiť výhradne v pravý moment. To znamená, že prestrelky budú taktické a bezhlavý prístup sa vyplácať nebude, čo môžeme len kvitovať.
Pridáva sa napríklad možnosť skákať, čomu je, samozrejme, upravená architektúra úrovní. Ellie bude využívať k boju a hlavne prežívaniu takmer všetko. Od nožov, cez strelné zbrane, až po luk, ktorý slúži na tiché odpratávanie početných ozbrojencov.
Nakoniec je ešte hrdo predstavená zlepšená umelá inteligencia protivníkov, ktorí vás budú hľadať i pod niektorými objektami. Rovnako ukrytie sa vo vysokej tráve neznamená, že ste v absolútnom bezpečí, pretože nebezpeční oponenti vás v nej časom nájdu a začnú strieľať.
Noviniek oproti predchodcovi je očividne v The Last of Us Part II požehnane, pričom snáď netreba prízvukovať, že táto naratívna akcia vyzerá z hľadiska hrateľnosti stále lepšie a lepšie (nech už si o uniknutých príbehových správach myslíte čokoľvek). Záverom upozorňujeme, že titul vychádza už 19. júna 2020 exkluzívne pre PlayStation 4.
Čo si momentálne myslíte o The Last of Us Part II vy? Tešíte sa na jednu z posledných exkluzivít terajšej generácie konzol od Sony a tým pádom už máte predobjednané? Dajte nám vedieť v komentároch.
Zdroj: YouTube.com