Slovenská pošta mení spôsob, akým doručuje zásielky

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 24 rokov a moje 3 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moja mačka. A tá tretia je tajná.

Slovenská pošta má skvelú novinku

Slovenská pošta aj naďalej modernizuje svoje služby. Doručovatelia po novom dostanú nové multifunkčné zariadenia, cez ktoré im môžu klienti zaplatiť potrebnú sumu aj platobnou kartou. Koniec koncov to má zvýšiť komfort pre zákazníkov a tiež zjednodušiť prácu pre doručovateľov Slovenskej pošty. Vďaka novinke môžete okrem toho posielať zásielky úplne novým spôsobom.

Testovacia fáza je oficiálne ukončená a štátna doručovateľská spoločnosť začína zariadeniami vybavovať všetkých doručovateľov vo svojej sieti na Slovensku. Do konca roka má platobnými terminálmi disponovať 2 500 doručovateľov, čo je viac ako 60 % pokrytie. V priebehu roka 2025 už bude mať multifunkčné zariadenia všetkých 4 000 doručovateľov Slovenskej pošty.

Vyšší komfort pre klientov

Ide o najnovší krok organizácie v snahe digitalizovať svoje služby. Riaditeľka obchodu Slovenskej pošty Melinda Burdanová uvádza, že na uhradenie sumy za zásielku môžu klienti použiť platobnú kartu, smart hodinky či telefón a zaplatiť tak môžu aj bezkontaktne. 

„Platba v hotovosti u doručovateľov ostáva, samozrejme, dostupná aj naďalej,“ dopĺňa Burdanová.

sk posta
Zdroj: Slovenska posta

Samotné zariadenie je v podstate modifikovaný mobilný telefón (predpokladáme, že so systémom Android). Nemá v sebe nemá zabudovaný len platobný terminál, ale v podstate nahrádza ďalšie zariadenia, ktoré doručovatelia využívajú pri svojej práci. Prostredníctvom aplikácií je pre doručovateľov k dispozícii napríklad aj skener QR/čiarových kódov.

Systém je otvorený a umožňuje do budúcnosti implementovať aj nové aplikácie a funkcionality, ktoré sa Slovenská pošta rozhodne zaviesť.

Ako sme už spomínali, zariadenie okrem iných funkcií umožňuje aj platby kartou. To zníži objem práce doručovateľov s hotovosťou a taktiež ich bezpečnosť. Zamestnanci si novinku chvália a vnímajú ju veľmi pozitívne.

„Aplikácia im ponúka prehľadné prostredie, v ktorom sa vedia rýchlejšie orientovať a je intuitívna. Zásielky vyúčtujú priamo počas pochôdzky, čo šetrí čas. Systém urýchľuje vyúčtovanie jednotlivých zásielok a znižuje riziko pochybenia,“ priblížila Melinda Burdanová.

Komplexná služba skráti aj samotný čas vybavenia zásielky. Navyše klientom prináša ďalšiu žiadanú službu: po novom môžu podávať zásielky priamo u doručovateľa Slovenskej pošty.

Prvé multifunkčné zariadenia sú už v teréne

Implementácia multifunkčných zariadení prebieha v niekoľkých etapách. Prvá z nich aktuálne prebieha a umožní používať tieto zariadenia až tisícke poštových doručovateľov.

vianocne darceky online
Zdroj: Unsplash, Slovenská pošta, Free Flag Icons

Do konca roka Slovenská pošta plánuje v prevádzke aktívne využívať až 2 500 multifunkčných zariadení, čo predstavuje viac ako 60 % pokrytie doručovateľskej siete. Zvyšní doručovatelia budú vybavení novými zariadeniami už v priebehu roku 2025.

Multifunkčné zariadenia okrem zvýšenia komfortu pre zákazníkov a doručovateľov prinesú pošte aj úsporu v nákladoch, keďže náklady na jeden mobilný telefón sú nižšie ako náklady na viacero zariadení (skener QR/čiarových kódov, zariadenie na platbu kartou, bezpečnostný prvok pre oznámenie mimoriadnej udalosti, mobilný telefón).

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -