AI preniká do YouTube
Google sa aktuálne zrejme najviac teší, že si pre používateľov prichystal nové reklamy na YouTube. Zobrazovať sa budú aj vtedy, keď žiadne video nepozeráte. Okrem toho ale pre ľudí pripravuje aj zmeny, ktoré sú skôr pozitívnejšieho charakteru. O novinke informuje web 9to5Google.com.
Zatiaľ pre obmedzená publikum, no s veľkým potenciálom
Ešte v marci služba vybraným ľuďom dala možnosť si otestovana funkciu „Preskočiť dopredu“, ktorá vďaka AI vyberie zaujímavú časť videa, a na ktorú vás automaticky presunie. Aktuálne však majú predplatitelia YouTube Premium šancú funkciu vyskúšať v oveľa väčšom merítku.
Treba tiež podotknúť, že táto nová experimentálna funkcia je viditeľné iba v mobilnej aplikácii v Nastaveniach a sekcii Vyskúšajte nové experimentálne funkcie. Vyššie spomenuté platí zatiaľ len pre používateľov v USA a anglické videá, pričom funkcia rozhodne nie je k dispozícii pri každom videu. O dostupnosti vo zvyšku sveta zatiaľ nevieme, no pokojne sa môže stať, že o pár dní uvidíte novinku aj vy.
Fungovanie je nasledovné: po dvojitom kliknutí na preskočenie dopredu sa zobrazí tlačidlo, ktoré vás „presunie na miesto, kam väčšina divákov zvyčajne pretočí video“.
YouTube využíva umelú inteligenciu a detailné údaje zo sledovania na identifikáciu „ďalšieho najlepšieho bodu videa“. Nie je teda vôbec ťažké si zrátať „dva plus dva“ a vyvodiť záver, že integrácia AI do YouTube bude exponenciálne narastať.
Práve videotéky, odporúčané obsahy či výber trendových tém je niečo, kde vidí Google a jeho tím odborníkov na umelú inteligenciu najväčší potenciál.
Google chce obmedziť blokátory reklám
Jedným z prvých krokov bolo obmedzenie načítania videí pre používateľov s Ad Blockom. Vývojári aplikácii na blokovanie reklám sa však nezľakli novej výzvy a nové obmedzenia YouTube rýchlo obišli. Súboj s Ad Blockermi posunuli na nový level a začal YouTube obmedzovať svoje služby pre aplikácie tretích strán.
Cez appky ako AdGuard pre smartfóny už ďalej nebude možné sledovať YouTube bez reklám, pretože vývojári tým podľa majiteľov video platformy „porušili podmienky používania“ pre API pripojenie. Ďalším kontroverzným prvkom sú aj nové druhy reklám, ktoré nahnevali nejedného Slováka.