Prečo vyzerajú všetky postavy v hre Valorant tak isto?
Ľudia sa sťažovali na to, že všetky postavy v hre Valorant sú rovnaké. Zhodná je podľa hráčov ich veľkosť a veľa animácií, ako napríklad beh s nožom. Keď máte prehľad v Overwatchi a vidíte nejakého nepriateľa, hneď viete, kto to je. Viete čoho je schopný, čo si môžete dovoliť a čo nie. Fanúšikom Valorantu sa z tohto hľadiska nepáči veľkosť postáv.
A prečo to tak Riot urobil? Uvedomujú si, že ak by mali byť niektoré postavy väčšie alebo menšie, tak by museli byť zmenené aj hitboxy. Obávajú sa, že len kvôli tomu by boli uprednostnené niektoré postavy nad inými.
Ak poznáte hru Apex Legends tak viete, že v počiatkoch mala tiež problémy s hitboxami. Všetky postavy mali toľko isto životov, no pochopiteľne, je ľahšie trafiť niekoho, kto je väčší, ako keby bol menší. Preto aj v profesionálnych zápasoch uprednostňovali hráči napríklad pick Wraith nad Gibraltarom.
Anticheat
Všetky FPS hry mali vždy a budú mať jeden problém: cheaterov. V League of Legends, populárnom MOBA titule taktiež od Riotu, sa podarí zabanovať 99 % cheaterov. Takže sa dá povedať, že robenie anticheatov vývojárom ide.
Preto ako návrhári champoionov z LoL-ka nakreslili Agentov do Valorantu, aj tvorca anti-cheatu v LoL-ku robil anti-cheat vo Valorante.
Podľa Riotu server zaznamenáva každý jeden pohyb hráčov na mape. Môžeme si len predstavovať, ako je zaznamenaný aj ten najmenší pohyb myšky v každom zápase. Ak anti-cheat zaznamená príliš podozrivú aktivitu, hráča automaticky zabanuje. A preto by vo Valorante malo byť menej cheaterov ako napríklad v Counter-Strike: Global Offensive alebo iných FPS hrách. Uvidíme však, ako to bude vyzerať v praxi.
Tick servery
Tiež vieme, že sa používajú high tick rate servery, čo znamená, že ak máte dobrý internet, tak by ste mali predísť tomu, aby vás nepriatelia mohli zabiť so sieťovou odozvou, keď zabehnete za roh.
Som rád, že to takto bude fungovať, lebo tento problém bol pekne otravný. Navyše sú high tick rate servery nutnosťou, ak Riot chce z Valorantu vytvoriť kvalitný e-sport profesionálnej úrovne.
Balance abilitiek, o ktorých Valorant je
V minulosti tu boli útoky na Raze a niektorí hráči ju dokonca chceli vymazať z hry.
Podľa mňa nemôžme povedať, že schopnosti niektorých postáv sú “OP” alebo nevyvážené. Lebo ak nejaký váš nepriateľ používa takéto ability, znamená to, že si ich musel kúpiť v shope, tým pádom minul peniaze, za ktoré si mohol kúpiť lepšie zbrane alebo vestu. To sa stáva jeho slabinou.
Ultimate ability sa naopak nedajú kúpiť, dajú sa však získať tým, že nazbierate dosť orbov alebo zabijete dosť hráčov na to, aby ste ju získali.
Ak ste naopak zabitý nepriateľskou ultimate ability, nemôžete sa sťažovať, že nie je vybalansovaná. Nepriateľ ju totižto mohol získať len tak, že sa mu predtým darilo vyhrávať nad vašim tímom a zabíjať vás. Podľa mňa to je z tohto hľadiska všetko vyvážené a zatiaľ som spokojný s priebehom tejto hry. Samozrejme však môžeme ešte očakávať nejaké zmeny predtým, než sa Valorant dostane k oficiálnemu vydaniu pre verejnosť.
Zdroj: youtube.com, polygon.com