YouTube zobrazuje reklamy aj napriek aktívnemu predplatnému
Veľké internetové korporácie vyvíjajú nespočetné množstvo energie na to, aby čo najviac eliminovali používanie nástrojov blokujúcich reklamy. Preto čoraz častejšie prichádzajú s riešením v podobe predplatného. Ide o naozaj výhodnú dohodu, ktorá prináša uspokojenie pre obidve strany. Predplatitelia majú prístup k prémiovému obsahu bez reklám a spoločnosti dostávajú peniaze, ktoré im z reklám ušli.
K takémuto kroku už dávnejšie pristúpila aj platforma YouTube. Služba YouTube Premium ponúka rôzne benefity, napríklad sledovanie obsahu bez reklám, možnosť stiahnuť videá pre offline pozeranie či používanie aplikácie na pozadí. Po nedávnom zdražovaní stojí aktuálne YouTube Premium pre jednotlivca 7,99 eur.
Ak si však niekto už YouTube Premium zaplatí tak očakáva, že mu prináleží naplno využívať všetky výhody. Je to logické, keďže YouTube Premium rozhodne nie je tou najlacnejšou službou na trhu. V poslednom čase sa však takpovediac roztrhlo vrece s komentármi o tom, že používateľom sa aj napriek aktívnemu YouTube Premium predplatnému zobrazujú reklamy.
YouTube má na to svoje dôvody
Jeden používateľ sa rozhodol zdieľať svoju nepríjemnú skúsenosť s otravnými reklamami aj skrz predplatné. Na sociálnej sieti Reddit uverejnil e-mail, ktorý obdržal od služby po tom, čo ich oficiálne v danej veci kontaktoval.
Pracovník zo zákazníckej podpory objasnil, že reklamy, ktoré sú od partnerov alebo sa týkajú časovo obmedzenej ponuky či promo akcií, sa môžu zobrazovať aj predplatiteľom Premium. V prípade spomínaného používateľa Redditu išlo konkrétne o reklamu na NFL Sunday Ticket. Člen podpory ďalej vysvetľuje, že cielená propagácia vzniká na základe rôznych dát, ako je poloha používateľa, história sledovania či nastavenie účtu.
Redaktori z portálu 9to5Google sa rozhodli samotnú spoločnosť osloviť v súvislosti s vyskakujúcimi reklamami. Stanovisko YouTube znie, že „nie je jasné, čo sa v tomto konkrétnom prípade deje.“ Potvrdili, že predplatitelia Premium by reklamy nemali vidieť v žiadnom štádiu pozerania videa. Ak takáto situácia nastane, odporúčajú, aby sa zákazníci obrátili na zákaznícku podporu.