Streamingová platforma Voyo má veľký úspech, mieni dosiahnuť magickú hranicu
Spočiatku to vyzeralo, že sú to veľké plány, ktoré sa nestretli s pochopením verejnosti. Keď Voyo začínalo v roku 2011, bolo skôr televíznym archívom TV Nova a hoci neskôr ašpirovalo na konkurenta pre Netflix, týchto zámerov sa vedenie napokon vzdalo.
Dnes je situácia iná. Keď sa na prelome rokov 2020 a 2021 české Voyo začalo riadiť víziou nového šéfa skupiny CME Didiera Stoessela, začal počet predplatiteľov prudko rásť.
Stále však chýbal unikátny program, ktorý by motivoval platiacich zákazníkov pristúpiť na predplatné Voyo.
„Cílem bylo najít House of Cards pro Voyo,“ podotkla riaditeľka digitálu Novy Lucie Oravčíková. „A já myslím, že letos se to díky seriálu Metoda Markovič podařilo,“ dodala.
![Služba Voyo](https://www.rewind.sk/wp-content/uploads/2024/04/800-000-predplatitelov-Voyo.jpg)
Enormný záujem o Voyo Originály
Od roku 2021 sa na Voyo TV Nova objavilo hneď niekoľko pôvodných seriálov. V roku 2021 to bola Ordinácia v ružové zahradě 2 a Případ Roubal, v 2022 Guru, Národní házená, Iveta, Jitrní záře, Gumy a ocenený Král Šumavy.
V roku 2023 úspech medzi predplatiteľmi zaznamenali Sex’O’Clock, Iveta (2. séria), Vědma, Matematika zločinu a Extraktoři.
Napokon tento rok sa za veľmi úspešný projekt považuje Metoda Markovič: Hojer a tretia séria Ivety.
850-tisíc je fajn, no ciele sú vyššie
Nielen tieto formáty prilákali na Voyo dovedna 850-tisíc predplatiteľov, ktorých Lucie Oravčíková avizuje k aktuálnemu dátumu.
Streamovacia platforma má teraz veľmi smelé ambície. Do konca roka 2025 chce mať až jeden milión predplatiteľov. Aktuálny trend nárastu predplatiteľov sľubuje splnenie tohto zámeru.
Netflix stráca dôležitý náskok
„Někdejší šéf CME Adrian Sarbu chtěl z Voya středoevropský Netflix, tehdy se to nepodařilo,“ spomína Oravčíková na dobu krátko po štarte Voya. „Nikdy jsme neaspirovali na to, abychom porazili Netflix. Chtěli jsme být lokální jedničkou,“ dodala neskôr.
![voyo obsah](https://www.rewind.sk/wp-content/uploads/2024/07/voyo-obsah.jpg)
Je však zrejmé, že aktuálnej trhovej jednotke, Netflixu, vyrástol vážny konkurent, ktorý svojimi Voyo Originály oslovuje masy, ale aj náročnejších divákov.
Za úspech projektu riaditeľka považuje dôkladné analýzy používateľského správania, dát a vôbec trhu. Tvrdí, že v otázke využívania platených služieb domácnosťami je Česko iba 5 rokov za západnou Európou a 10 rokov za Amerikou.