Podarilo sa DCEU prelomiť kliatbu a konečne nám priniesť kvalitný superhrdinský zážitok? | Wonder Woman (recenzia)

Filmy štúdia DC Comics to vôbec nemali ľahké. Ich posledné tri filmy narobili vo svete filmových kritikov, fanúšikov komiksoviek a obyčajných divákov neskutočný chaos. Za oficiálny štart rozšíreného filmového univerza s názvom DCEU považujeme snímku Muž z ocele (2013). Po predstavení nového Supermana sa očakávania divákov rýchlo zrútili do priepasti. Po troch rokoch nasledoval aj napriek predchádzajúcim problémom neskutočne očakávaný film Batman v Superman (2016). Snímka opäť rozdelila divákov na rôzne skupiny, pričom niektoré z nich film milovali, iné ho nenávideli. Len po polroku sme sa dočkali novej nádeje s názvom Suicide Squad (2016). Aj napriek prítomnosti jedných z najpopulárnejších komiksových postáv vôbec sa však film dočkal zlých kritických hodnotení  a celkového sklamania zo strany fanúšikov, ktorí sa už po tretí krát presvedčili, že sa neoplatí mať privysoké očakávania.

Aj napriek finančnému úspechu sa dajú tri predchádzajúce filmy DCEU považovať za neúspech. Základňa fanúšikov a názor diváka je totiž pri zotrvaní rozšíreného filmového univerza ten najdôležitejší. Ak by sa štúdio nepoučilo a chyby z predchádzajúcich filmov neopravilo, znamenalo by to katastrofu. Keďže sú plány pre budúcnosť DCEU naozaj veľkolepé, je neskutočne dôležité, aby záujem o ich filmy pretrval. V budúcnosti sa totiž dočkáme snímok Justice League (2017), Aquaman (2018), Shazam (2019), Cyborg (2020) a Green Lantern Corps (2020). Medzi ďalšie pripravované projekty patria pokračovania filmov Suicide Squad a Justice League, Gotham City Sirens a sólovky Batman, Batgirl, Black Adam, The Flash a Nightwing. O osude a budúcnosti však teraz rozhoduje očakávaná Wonder Woman. Podarilo sa jej prelomiť kliatbu štúdia DC a navedie filmové univerzum ku úspešnej budúcnosti?

wonder woman recenzia
Zdroj: hdwallpapers.in

Wonder Woman recenzia

Už na začiatku zistíte, aká Diana Prince je. Wonder Woman je azda jednou z najvyrovnanejších superhrdinských osobností, pričom vskutku láme kliatbu DCEU. Sebaistá a s jasným cieľom, Wonder Woman sa celkom líši od zvyšku DCEU, čo je v jej sólovom filme poznať ešte viac, ako tomu bolo v BvS (kde sme sa s touto superhrdinkou zoznámili). Celkovo ľahším a občasne menej vážnym tónom sa film taktiež líši od predošlých filmov štúdia DC. Už teraz je jasné, že scenáristi konečne prišli na to, čo sa väčšine divákov páči.

V skratke je Wonder Woman presne tým, čo som očakával a čo som si prial. V takmer všetkých oblastiach vyniká nad väčšinou ostatných komiksových blockbusterov a dáva nám vedieť, že budúcnosť bude svetlá. Pri filme som si spolu s celou IMAX kinosálou užil skvelý humor, ktorý sa zdá byť až nereálne úprimný a najmä zábavný. Interakcie medzi hlavnými a taktiež vedľajšími postavami sú neskutočne úžasné a patria medzi absolútne špičkovo zvládnuté oblasti filmu. Konverzácie a dialógy nie sú umelé, sú primerane vážne s malou dávkou nevinnosti a svoj tón zmenia v tú pravú chvíľu tým správnym spôsobom.

wonder woman recenzia
Chris Pine a Gal Gadot; Zdroj: dccomics.com

Príbeh

Jednu zo všeobecnejších chýb by sme mohli nájsť v samotnej podstate príbehu. Jeho začiatok, kedy je nám predstavená krajina, v ktorej žije mladá Diana je plný lenivého scenáru a nepríjemných konverzácií. Všetko sa však zmení s príchodom vedľajšej postavy s menom Steve Trevor. Čo nasleduje je opäť skvelý humor zaistený inteligentnými, milými a príjemnými dialógmi. V príbehu však dôjde ku niekoľkým miernym zvratom, ktoré sa zdajú nezmyselné a nepodložené nejakým dobrým dôvodom.

Celkovo sa však príbeh zdá trochu prázdny, nezmyselný a vopred hnaný nasilu či celkom nereálne. Zakončí ho však neskutočne epické finále, po ktorom sa aj uzavrie tento príbeh Wonder Woman. A o tom to celé je. Každému je jasné, že hlavné postavy sú vo filme tým najdôležitejším. V mnohých prípadoch sú však filmármi považované za nástroje, ktorými môžu hýbať dejom. V tomto prípade si ale režisérka Patty Jenkins uvedomila, že tak, ako reálny svet ovplyvňuje reálnych ľudí, musí aj ten fiktívny ovplyvňovať, meniť a motivovať fiktívne postavy.

wonder woman recenzia
Wonder Woman chce zachrániť okolitý svet; Zdroj: screenrant.com

Úžasný storytelling

Od začiatku do konca sa Diana ocitá v obtiažnych situáciach. Príbeh pozostáva a hýbe sa ďalej vďaka rozhodnutiam, ktoré hlavná hrdinka učiní v reakcii na okolitý svet a situáciu. V skratke sa dá teda storytelling považovať za geniálny a takmer tak úžasný, ako tomu bolo pri prvom Iron Manovi.

Film vyniká a v kine si uvedomíte, že si ho naozaj užívate pri dvoch typoch scén. Prvým z nich sú situácie, kedy sa Diana zoznamuje s ľudským svetom. Jej reakcie na rôzne vnemy sú nesmierne vtipné a reálne. Spôsoby, akým sa angažuje pri boji s ľudskými predsudkami, horkosťou a zaujatosťou nám stále dookola pripomínajú nadradenosť a hrdinskosť Wonder Woman. Tieto scény ma iba uistili, že filmári a scenáristi už majú postavy pod palcom a sú na veľmi správnej ceste vpred. Aj keď sa motivácia Diany od začiatku do konca nezmenila, jej osobnosť áno.

wonder woman recenzia
Čelom smerom k boji; zdroj: comicbook.com

Skvelá akcia od skvelých hercov

Druhý typ tých najlepších scén tvoria akčné a bojové sekvencie, zopár z ktorých ste mohli zahliadnuť v traileri. Nemusíte sa však báť. Uisťujem vás a garantujem vám, že tie najlepšie z nich ste ešte nevideli. Každá jedna je od tej druhej vcelku rozdielna, pričom choreografia boja je perfektná. Wonder Woman vo filme, niekedy aj v spomalenom zábere, predstavuje dokonalo krásny a pôsobivý tanec smrti, pri ktorom predvádza svoje dlhé roky tréningu silných Amazoniek. Pri bojových scénach sú však celkom často vidieť nedostatky v oblasti vizuálnych efektov. S možnosťou vidieť film v IMAX by ste však aj tak nemali váhať, pretože Wonder Woman je natočená nádherne s krásnym farebným podtónom. Atmosfére dodáva ten správny šmrnc a veľkoleposť pamätihodný soundtrack.

V roli Wonder Woman sa objavila sympatická herečka Gal Gadot. V hlavnej úlohe podala obdivuhodný herecký výkon, okolo ktorého sa doslova točil celý dej. Gadot bola perfektne vtipná, nezabudla však byť v tých správnych momentoch dokonalo seriózna a charizmatická. Steve Trevor, nápomocný hrdina, ktorý Dianu sprevádzal Prvou svetovou vojnou bol taktiež zahraný úžasne. Do role automaticky zapadol skvelý herec Chris Pine, ktorého môžete poznať ako Kapitána Kirka z nových Star Trek filmov. Zvyšok hereckého obsadenia tvorili Robin Wright, David Thewlis, Elena Anaya, Danny Huston, Ewen Bremmer, Connie Nielsen a mnoho ďalších. Svoje role zvládli všetci do jedného bravúrne a na plátne sa objavili ako presvedčivo unikátne a reálne postavy.

wonder woman recenzia
Dopadlo to pozoruhodne!; zdroj: youtube.com

Snímka Wonder Woman naplnila očakávania a stáva sa záchranou DCEU. Film takmer na perfektnú zvládol všetko, o čo sa pokúsil. Vďaka skvelému storytellingu, ktorý konkuruje tým najlepším príbehom a zrode komiksového superhrdinu budú s filmom spokojní nielen obyčajní diváci, ale aj fanúšikovia i filmoví kritici. Gal Gadot a Chris Pine podali neuveriteľné herecké výkony, ktoré doslova hýbu príbehom. Úžasný humor, bojové scény a hudba zhadzujú možno len zle zvládnuté vizuálne efekty. Sólový film Wonder Woman nám skvelo predstavil pôvod sympatickej superhrdinky a už sa neviem dočkať, kedy Dianu Prince opäť uvidím. Fanúšik komiksoviek by film celkom určite vymeškať nemal, preto dostáva Wonder Woman hodnotenie 8/10!