Reklamy na YouTube budú ešte dlhšie
Och, tie reklamy. Jedna z najčastejšie skloňovaných tém na internete je ako kontroverznou, tak dôležitou. Stretávame sa s nimi každý deň, pričom tie najhoršie sú také, ktoré sa nedajú preskočiť a prerušujú vám zážitok zo sledovania. Tie najviac invazívne reklamy sa zobrazujú pri videách, pričom platforma YouTube nie je výnimkou. A aby toho nebolo málo, tak odteraz budú ešte dlhšie. Má to však aj malú výhodu – informuje oficiálny Blog Google.
Dnes už YouTube nesledujeme len cez počítače. Stále viac používateľom sleduje najpopulárnejšiu video platformu sveta cez svoje prenosné smart zariadenia, ale aj v pohodlí domova na smart TV. Práve YouTube aplikácia teraz prináša novinku do našich televízorov, ktorú technologický gigant testoval už od septembra.
Pri pozeraní videí na YouTube cez televízor sa vám bude po novom zobrazovať menej reklám, sľubuje Google. Respektíve správnymi slovami, zmení sa rozloženie reklamných prestávok naprieč videom. Na televízoroch budú reklamy zlúčené do väčších blokov, teda je pravda, že sa budú zobrazovať menej často – no budú omnoho dlhšie.
„Náš výskum ukazuje, že väčšina divákov preferuje, keď pozná celkový čas ostávajúci do konca reklamy oproti počtu reklám. S touto zmenou budú diváci vidieť zvyšný čas do konca reklamy alebo do chvíle, kedy ju môžu preskočiť. Tieto zmeny vydáme čoskoro,“ znie stanovisko Google.
Zážitok zo sledovania bude podobnejší tradičným TV staniciam
Pri sledovaní videí na TV sa používatelia priblížia ku zážitku zo sledovania tradičného vysielania programov na tradičných staniciach, kde trvajú reklamné prestávky aj niekoľko minút. Na druhú stranu, YouTube je trochu iný formát. Často sa stane, že si spustíte video, čakáte cez úvodné reklamy a nakoniec po pár sekundách zistíte, že daný obsah vás nezaujal. Reklamy ste teda pozerali zbytočne a po novom ich budete musieť pozerať ešte dlhšie. Malou výhodou však môže byť, že keď sa cez inzerciu konečne „prehryziete“, budete sa môcť lepšie ponoriť do daného videa, keďže vás nebudú tak často otravovať reklamy.
Zážitok zo sledovania YouTube na televízoroch ovplyvní aj ďalšia zmena, a to fakt, že reklamy sa budú po novom zobrazovať aj v krátkometrážnom formáte videí Shorts. Oficiálne čísla vravia, že za trištvrte roku narástol počet divákov YouTube shorts na smart TV o 100 %. Je teda načase, aby Google začal inkasovať aj z nich.
Čo si o danej zmene myslíte? Preferujete dlhšie reklamy výmenou za ich menší počet? Používate vôbec YouTube na vašom televízore, alebo sledujete videá len cez smartfón či počítač? Napíšte nám do komentárov.
Ja kukam cez firefox na všetkých platformách a mam tam adblocker, žiadna reklama. No youtu.be už naznačuje, že to zruší, tak budeme musieť nájsť inú cestu
Pouzivam smarttube tam ziadne reklamy niesu aka parada a mam ho aj na tv aj v mobile a je to zadarmo
Reklamy už mám plné zuby. Pomaly sa bojím otvoriť aj chladničku. Aby na mňa odtiaľ nejaká reklama nevyskočila.