Zabudnete na Aliexpress aj Temu. Známy konkurent ich lacný tovar doručí za týždeň

Nenechajte si ujsť

Púšťa sa do priameho boja s Aliexpressom, Temu a Shein

Na toto Európania čakali. Amazon konečne vstupuje do priameho boja s e-shopmi Aliexpress, Temu a Shein. Ponúkne predaj neznačkových lacných produktov, pričom tovar bude posielať z európskych skladov už od týždňa, najneskôr do 11 dní.

Čínski internetoví predajcovia, ako Aliexpress, Temu a Shein, doslova prevzali nadvládu nad európskym internetovým trhom. Európski aj slovenskí zákazníci na nich nakupujú veľmi lacné produkty neslávnej kvality, pričom sú ochotní na ne čakať aj niekoľko týždňov.

Aj keď prijatie nedávnych európskych regulácií doručovania tovarov z Číny vyzeralo nepriaznivo pre predajcov aj zákazníkov, napokon sa situácia obrátila. Čínski predajcovia teraz zákazníkom posielajú mnohé tovary z európskych skladov, z ktorých sú schopní garantovať doručenie už za 13 dní.

Zásielky z čínskych e-shopov (ilustračné foto: Claudio Schwarz)
Zásielky z čínskych e-shopov (ilustračné foto: Claudio Schwarz)

Ako to bude fungovať?

Nový diskontný model Amazonu pripomína spôsob, akým spolupracuje Temu so svojimi dodávateľmi.

Temu je sprostredkovateľ predaja, pričom bez neho by čínski dodávatelia iba sotva dokázali svoje produkty umiestniť na európske či americké trhy. Jedným z dôvodov je aj chýbajúca homologizácia produktov. Produkty z lacných čínskych e-shopov sú totiž častokrát zdravotne závadné, pretože obsahujú chemikálie, ktoré Európska únia zakazuje.

V Action sme kúpili napodobeninu Apple produktu a ušetrili 120 €. Výsledok nás zaskočil

„Vyrobené v Číne, predávané na Amazone“

Americký gigant chce týmto krokom získať dominanciu na trhoch a v segmentoch, kde sa silne etablovali značky Aliexpress, Temu a Shein.

Plán, o ktorom prvýkrát informoval denník The Information, sa už prejavil v čínskej komunite cezhraničného elektronického obchodu. Údajné vášnivé diskusie sa sústredili okolo vstupu čínskych predajcov na tento trh a akceptácie súvisiacich zásad Amazonu.

Počiatočná spätná väzba od čínskych obchodníkov bola celkom pozitívna, aj keď Amazon ešte nový program oficiálne nespustil,“ tvrdí Wang Xin z Asociácie cezhraničného elektronického obchodu Shenzhen.

Tento program je zatiaľ otvorený len pre vybraných dodávateľov, čo je tiež predmetom kritiky. Zdá sa, že by v programe Amazonu chceli byť všetci.

Tým, že Amazon ponechal ceny v rukách predajcov, im ponúkol zásadný spôsob, ako si udržať ziskovosť,“ povedala Wang Xin.

Vpád americkej spoločnosti do segmentu diskontných nákupov teda Číňania nepovažujú za ohrozujúci. Namiesto toho zmieňujú rozvoj komunity, ktorú nazývajú „Vyrobené v Číne, predávané na Amazone“.

Logo Amazonu
Logo Amazonu

Klesne Amazonu kvalita?

Pre Amazon môže zahrnutie lacných neznačkových produktov do svojej ponuky obnášať aj určité ohrozenie. Dnes je Amazon príznačný vyšším kvalitatívnym štandardom. Čoskoro to pre prílev nekvalitných produktov z Číny môže byť inak.

Vždy hľadáme nové spôsoby spolupráce s našimi predajnými partnermi, aby sme potešili našich zákazníkov väčším výberom, nižšími cenami a väčším pohodlím,“ uviedol Amazon celkom neutrálne ako odpoveď na otázky týkajúce sa novej iniciatívy.

Kedy Amazon spustí predaj lacného čínskeho tovaru?

V súčasnosti nie je známy termín spustenia projektu, ale má sa za to, že pilotná fáza stále prebieha a reálne zmeny prídu najskôr na prelome rokov 2024 a 2025.

Amazon sa zameral na Čínu ako na obrovské a vysoko efektívne výrobné centrum, ktoré bude poskytovať množstvo lacného tovaru. Ale ešte sa uvidí, či spoločnosť dokáže hladko prejsť zo svojho existujúceho modelu na nízkonákladový, konštatoval pre denník SCMP analytik Zhang Yi zo spoločnosti iiMedia.

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -