Vysoko očakávaná hra s problémami
Zaklínač 4 patrí jednoznačne k jedným z najočakávanejších hier najbližších rokov. Oficiálny trailer vyvolal prevažne pozitívne ohlasy a namotal každého jedného fanúšika. Hra je momentálne ešte v štádiu vývoja a ukrutné čakanie tak bude, bohužiaľ, trvať ešte nejaký piatok. Hru si totiž skôr ako v roku 2026 určite nezahráte.
Samozrejme, že s vydaním hry sa rozhodne neoplatí ponáhľať. Štúdio CD Projekt RED, ktoré má nového Zaklínača na starosť, sa na tomto už takpovediac popálilo, keď sa uponáhľalo s vydaním hry Cyberpunk 2077. Herné vydavateľstvo svojich priaznivcov nechce sklamať a urobí všetko pre to, aby doručili plnohodnotný a kvalitný hráčsky zážitok. Aj keď to znamená, že si na Zaklínača 4 počkáme dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo.
Svoje obavy týkajúce sa vývoja dlho očakávanej hry zdieľal renomovaný český herný vývojár Daniel Vávra. Podľa jedného zo zakladateľov Warhorse Studios a tvorcu známych hier Kingdom Come: Deliverance a Mafia je hlavným problémom vo vývoji prechod na Unreal Engine 5.
Otvorený svet ako kameň úrazu
Vávra v podcastovom rozhovore uviedol, že sa Zaklínač 4 ocitol vo „vývojovom pekle“. Štúdio CD Projekt RED sa totiž rozhodlo upustiť od svojho vlastného REDengine, ktorý využívali aj pri svojich predchádzajúcich herných tituloch ako je Zaklínač 3 či Cyberpunk 2077, a prejsť na Unreal Engine 5 od spoločnosť Epic Games.
Podľa Vávru pochádzajú tieto informácie od nemenovaného pracovníka CD Projekt RED, s ktorým sa osobne rozprával. Napriek tomu, že populárny Unreal Engine 5 využívajú mnohé hry, je jeho použitie podľa českého vývojára pri hre Zaklínač 4 skôr kontraproduktívne.
Hlavným dôvodom na to je, že Unreal Engine 5 má podľa Vávru značné problémy so zvládaním otvoreného sveta. Pre Zaklínača je takéto niečo absolútne neprípustné, keďže rozsiahly otvorený svet je jeho hlavnou doménou. Systém Nanite, ktorý je súčasťou UE5 nedokáže produkovať vegetáciu v potrebnej kvalite a kvantite hodnej sveta Zaklínača.
„Unreal funguje dobre, ak chcete vytvoriť hru s púšťou a skalami, ale engine dlho nezvládal stromy,“ uviedol Vávra. Tento fakt spôsobuje, že vývojári musia venovať ešte čas navyše na to, aby vytvorili scény, ktoré zodpovedajú otvorenému svetu. S ich predošlou REDengine by v tomto ohľade nebol žiadny problém a vývoj hry tak trvá oveľa dlhšie.
Treba však podotknúť, že tieto informácie nepochádzajú od oficiálneho zdroja a samotný CD Projekt RED k nim svoje stanovisko doposiaľ nezaujal. Naďalej si však stoja za tým, že Zaklínač 4 bude oveľa ambicióznejší a väčší, než kedykoľvek predtým.