Facebook každým rokom zarába na reklame o 20 miliárd dolárov viac
Facebook reklama patrí k tým najvýnosnejším na svete. Prečo je to tak? V súvislosti s internetovými sociálnymi sieťami sa hovorí, že keď nič nekupujete, potom predávajú vás. Je to pravda iba prenesene a sčasti, pretože predávanými nie ste vy ako osoba, ale vaša pozornosť. Inzerenti medzi sebou bojujú a platia za to, aby ste počas používania internetu videli práve ich reklamu.
Aby bola pre vás relevantná, teda výhodná pre vás aj inzerentov, prevádzkovateľ reklamnej platformy sleduje a dedukuje početné metriky, ktorými vás profiluje. Má to zmysel. Ak máte malé dieťa a záujem o témy spojené s rodičovstvom, bude pre vás užitočnejšia reklama na detské potreby, než na kurzy programovania.
Koľko zarába Facebook na reklame?
Pre niekoho to bude prekvapivé, že hlavným zdrojom príjmov Facebooku sú reklamy. Podľa odhadov až 97,5 percent príjmov Facebooku pochádza z reklamy. A čo je ešte zaujímavejšie, 94 percent všetkých výnosov z reklám prichádza z mobilov.
Facebook mal v roku 2023 výnosy z reklamy vo výške ohromujúcich 131,948 miliárd amerických dolárov, čo pri aktuálnom prepočte predstavuje 123 miliárd eur.
Sociálna sieť pritom prekonala neuveriteľný skok počas relatívne krátkej doby: v roku 2009 boli výnosy z reklám 764 miliónov dolárov, v roku 2018 už 55 miliárd a v roku 2022 113,645 miliárd dolárov.
Výnosy generujete aj vy, hoci o tom neviete
Ako je možné, že sa reklamách zarábajú také sumy, keď vy si žiadne reklamy ani nepamätáte a určite ste na žiadne neklikli?