štvrtok, 27 marca, 2025

Zisťovali sme, koľko na vás zarába Facebook

Nenechajte si ujsť

Erik Stríž
Erik Stríž
Novinár, bývalý redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Vedzte, že podľa štatistík typický používateľ Facebooku každý mesiac klikne na 12 reklám. Na druhej strane, ženy kliknú každý mesiac na 15 reklám. Pritom priemerná miera klikateľnosti reklám, takzvané CTR, na Facebooku vo všetkých odvetviach predstavuje 0,89 %. To znamená, že uvedenému typickému používateľovi Facebooku sa počas mesiaca zobrazí 135 reklám.

Dodajme, že podľa rovnakých štatistík má Facebook 3,98 miliardy aktívnych používateľov mesačne. Rýchlym prepočtom dospejeme k zisteniu, že na každom používateľovi Facebook zarobí takmer 32 eur každý mesiac. Zvlášť aktívni používatelia, ktorým sa zobrazuje viac reklám a pravdepodobne ich viac vyklikávajú, sú pre Facebook najvýnosnejším zdrojom príjmov.

TOP skryté funkcie Facebooku: Pro režim, skryté správy a zarábanie na obsahu (návod)

Facebook reklamy zaplatia aj vám

Facebook si nenecháva všetky peniaze, ktoré zarába na zobrazovaní reklám. Časť z nich vypláca aj vlastným používateľom.

Ako konzument obsahu nemôžete s Facebookom uzatvoriť dohodu o tom, že vám bude platiť za sledovanie reklamy. Možno by sme našli logiku v tom, že vy ste zdrojom jeho príjmov, a tak máte nárok na províziu, lenže takto by dochádzalo k umelému zvyšovaniu zobrazení a kliknutí na reklamy.

Naopak, určitú časť výnosov z reklamy Facebook vypláca tvorcom obsahu, ktorým vďačí za to, že používatelia trávia na sociálnej sieti hodiny denne. Tou „určitou časťou“ sú pritom sumy, vďaka ktorým influenceri a prevádzkovatelia profesionálnych stránok nemusia chodiť do práce a žijú len z tvorby obsahu.

Reklama

O tom, ako si na Facebooku aktivovať profesionálny režim, sme písali iba nedávno. Práve aktivácia profesionálneho režimu je pre tvorcov prvým krokom k tomu, aby svoj obsah monetizovali. Na speňaženie Reelsov na Facebooku sa tvorcovia musia zapojiť do Partnerského programu Facebooku, na Instagrame ide o bonusový program pre tvorcov.

Téme, ako zarobiť na Facebooku a Instagrame, sa venuje tento príspevok od spoločnosti Meta, ktorá prevádzkuje obe sociálne siete. Zjednodušene, Facebook (Meta) vám bude platiť provízie za to, že sa reklamy zobrazili vo vašom obsahu. Napríklad existujú štyri typy reklám zobrazovaných pri videách a streamoch: Pre-roll ads, Mid-roll ads, Image ads a Banner ads. Potom sú tu ďalšie formáty, ktoré generujú výnosy tiež.

Alternatívnou možnosťou sú výnosy z predplatného Subscriptions. Jednotlivci platia mesačný poplatok za to, že im influencer prístupňuje prémiový obsah. Časť z týchto príjmov si necháva influencer, časť Meta.

Reklama
socialne siete butterflies
Zdroj: Facebook, snímka obrazovky (Butterflies) + úprava redakcie

Koľko Facebook zaplatí za 1000 zobrazení reelsov?

Spustenie Facebook Reels bol pre sociálnu sieť dobrým rozhodnutím, pretože tým vytvoril alternatívu pre obsah k TikToku a Instagramu. Sotva by sme hľadali výraznejšie rozdiely medzi Facebook Reels a Instagram Reels. Obe majú spoločné to, že ide o relatívne krátke videá (maximálne 60 a 90 sekúnd), ktoré majú spravidla vtipný alebo vizuálne pútavý obsah.

O to, aby používateľ sledoval videá čo najdlhšie, sa stará umelá inteligencia, tá v reálnom čase vyhodnocuje používateľov záujem a navrhuje nasledujúce relevantné videá.

Reklama

Mnohé videá majú milióny až desiatky miliónov zhliadnutí, iné tisícky. Je prirodzené hľadať odpovede na to, koľko vlastne ich tvorcovia zarábajú na províziách za zobrazenie reklamy. Detailný výpočet výnosov z reklamy na 1000 zobrazení reeelsov zverejnil hashtagstack.

Zárobky z Facebook Reels sa môžu meniť na základe viacerých faktorov, ako je publikum, umiestnenie, úroveň zapojenia, kvalita obsahu a ďalšie. Za tisíc zobrazení si Facebook od inzerenta vyžiada aj 50 eur, zatiaľ čo tvorcovia podľa uvedených dát získajú po prepočte približne 4 eurá. Táto suma je však veľmi pohyblivá a pokojne môže klesnúť aj pod jedno euro. V ideálnom prípade by to znamenalo zisk 400 eur za stotisíc zobrazení.

Existujú aj alternatívne možnosti, ktoré obchádzajú Facebook aj Instagram. Ide o platené partnerstvá, kedy tvorca obsahu zverejňuje obsah za finančnú odmenu. Cenové rozpätie týchto výnosov je enormné a platený obsah nemusí byť obmedzený iba na videoformáty reels.

Zhrnutie? Nečakajte, že by vám Facebook alebo Instagram zaplatili tisíce eur každý mesiac za to, že vo vašom obsahu môžu zobrazovať reklamu. Je však isté, že na vás ako na aktívnom používateľovi pomerne slušne zarobia.

- REKLAMA -

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama