Reklamy na Instagrame budú horšie ako kedykoľvek predtým
Instagram v uplynulých týždňoch testuje minimálne dva nové reklamné formáty. Oba si vyslúžia kritiku verejnosti, pretože patria medzi tie najotravnejšie. Reklamy na Instagrame sa po novom vkrádajú aj do príbehov Stories a nedajú sa zrušiť. Dokonca bránia pred ďalším používaním aplikácie.
Stroj na peniaze
Podľa analýz od Oberlo sociálna sieť Instagram v roku 2023 vygenerovala výnosy z reklamy astronomických 61,1 miliárd amerických dolárov, čo predstavovalo medziročný nárast až o 19,6 percenta. A tento rok má byť historickým rekordom. Podľa odhadov WARC Media má v roku 2024 výnosy prekonať hranicu 71 miliárd dolárov.
Odborníci pripisujú rastúce ročné príjmy Instagramu z reklamy niekoľkým kľúčovým faktorom. V prvom rade vďačí tomuto rastu vylepšeným funkciám platformy, pokrokom materskej spoločnosti Meta v oblasti AI na podporu odporúčania obsahu a automatizácie reklamy a tiež úspešnému speňaženiu reelsov.
Navyše údaje odhaľujú, že napriek tvrdej konkurencii zo strany TikTok kampane Instagram Reels dosahujú takmer dvojnásobný dosah publika v porovnaní s kampaňami na TikToku.
Nemožno sa čudovať, že Meta neustále nachádza nové spôsoby, ako výnosy z reklamy zvyšovať. V priebehu posledných dní sa na verejnosť dostali zábery z testu dvoch nových reklamných formátov. Oba budete nenávidieť.
Reklamné odkazy priamo v príbehoch (Stories)
Instagram práve testuje reklamy, ktoré sa objavujú pod príbehmi (Stories) vašich priateľov. Vyplýva to z videí a snímok obrazovky s reklamami zdieľanými denníkom 404 Media.
Reklamy sa v tomto prípade sa týkajú hry „Super Rumble“, čo je hra pre Horizon Worlds, platformu virtuálnej reality spoločnosti Meta. Reklamy sa objavujú na konci príbehov priateľov. Môže tak vznikať dojem, že tieto odkazy sú súčasťou príbehov a oprávnené predpokladať, že používatelia budú na nich klikať náhodou.
Svojím spôsobom sa tak reklamy vkrádajú priamo do obsahu tvorcov, teda nie len medzi jednotlivé príspevky.
Ad Breaks: Reklamy, čo sa nedajú preskočiť
Pravdepodobne najväčší rozruch bude okolo nového reklamného formátu, ktorý sa nedá zrušiť.
„Ad Break“ v podaní Instagramu znamená, že reklamné video si musíte pozrieť a počas jeho prehrávania nemôžete pokračovať v používaní aplikácie. O tom, kedy sa reklama skončí, informuje aj na Instagrame časovač.
Obdobný reklamný formát, teda unskippable ads, už dávnejšie zaviedol YouTube.
Zdá sa, že tieto reklamy sú ďalším pokusom vniesť invazívnejšie formy reklamy do autentického obsahu v aplikácii. Spôsob, akým sa reklamy zobrazujú na displeji, je podobný reklamám v mobilných hrách, kde na nich používatelia klikajú omylom.
Meta medzičasom potvrdila, že skutočne testuje reklamy bez možnosti preskočenia.
„Vždy testujeme formáty, ktoré môžu zvýšiť hodnotu pre inzerentov,“ povedal hovorca spoločnosti Meta pre TechCrunch. „Ako testujeme a učíme sa, poskytneme aktualizácie, ak by tento test vyústil do formálnych zmien produktu,“ poznamenal.
Nepriamo tak spoločnosť potvrdila, že plánuje rozšíriť takéto reklamy medzi všetkých používateľov.
Drogy, podvody aj neetický obsah
Za posledný rok médiá zo Spojených štátov zverejnili niekoľko správ, ktoré dokumentovali početné problémy s reklamami na Instagrame. Opakovane sme videli, ako platforma speňažuje reklamy na drogy, ukradnuté preukazy totožnosti, podvody či vôbec neetický obsah v reklamách.
Instagram bol dlho považovaný za kultivovanejší internetový priestor, v ktorom sme nachádzali predovšetkým kvalitnejší obsah.
Éra jednoduchého lacného humoru, akým sú memečká, prílev novej generácie používateľov so sekundovou pozornosťou a rapídny nárast online podvodov s dostatočným kapitálom na inzerovanie však Instagram postupne menia. Zatiaľ čo obal tvorí kvalitný obsah, pod ním nachádzame svet evokujúci dark web.