Pokračovanie Guardians of the Galaxy prichádza vo veľkom štýle, dokázalo však predčiť prvú časť? | Strážcovia Galaxie 2 recenzia

Strážcovia Galaxie 2 recenzia

Po troch rokoch sa na strieborné plátna vracia tím, ktorí si zamiloval snáď každý. Strážcovia Galaxie sú po novom zohratejší, vyspelejší, a ešte viac vtipní. Režisér James Gunn pre tento film urobil všetko, a nebál sa zopakovať úspech prvej časti. To sa určite podarilo, nieje o čom. Ako dobre vieme, väčšina filmových pokračovaní, teda sequelov, býva slabším odvarom prvého dielu. Priniesol ale divákom tento film niečo nové, alebo išiel na istotu a snažil sa zabrnkať na rovnaké nôty, ktoré priviedli jednotke úspech? Bolo jasne vidieť, že sa film bál vykročiť zo svojej komfortnej zóny a priniesť niečo inovatívne alebo nové. Strelili sme si teda kvalitu prvých Strážcov, pridanú o veľký kus humoru a emócii. Avšak, už sme to raz videli. Baví to aj po druhý krát?

Strážcovia Galaxie 2 recenzia
Dostatok priestoru dostali aj noví členovia tímu ako Nebula alebo Yondu, Zdroj: wall.alphacoders

Príbeh sa vydá nelineárnou cestou!

Všetko sa začína úžasnou, vtipnou a milou začiatočnou sekvenciou, ktorá naštartovala celý film. Ukázala nám, akým štýlom sa poberie celý film. Akcia, humor a výborná hudba, to vystihuje túto scénu rovnako, ako celý film. V pozadí hrá Mr. Blue Sky od Electric Light Orchestra, vy si klepkáte nohou a smejete sa. Strážcovia už niesu tak hlúpučkí (čo je škoda), navzájom sa spoznali a spolupracujú. Teda pokiaľ nejde o pilotovanie vesmírnej lode… Počas filmu sa do tímu pridajú postavy ako Yondu, Nebula alebo Mantis, pričom každá z týchto postáv dostane svoj vlastný priestor. Je to výborné. Vlastne, každá z postáv dostane oveľa viac priestoru, dozvedáme sa viac o ich minulosti alebo o tom, ako sa vlastne cítia, a akí sú. To v prvom filme určite chýbalo.

Celý príbeh je v podstate rozdelený na viac dejových línii, pretože každý člen Strážcov robí niečo iné. Zatiaľ čo Star-Lord dobieha jeho detstvo s novo-nájdeným otcom Egom tak Rocket, Yondu a Baby Groot utekajú z väzenia. Gamora sa stále sestersky hašterí s Nebulou a Drax „romanticky“ flirtuje s Mantis. Menšie rozdelenie tímu ale vôbec nevadí, takto každá postava dostala čas na plátne pre seba. Pokiaľ si stále myslíte, že je Peter Quill hlavnou postavou, mýlite sa. Emocionálnym ťahúňom filmu bol Yondu, pričom o zábavu sa postaral Baby Groot a Drax. Vždy keď niečo Drax zadrel alebo sa začal smiať, celá kinosála išla automaticky do kŕčov. Pokiaľ sa na plátne ukázal Baby Groot, počuli ste si divákov šepkať „óóóó“. Áno, práve Groot si na seba ukradol všetku pozornosť, pretože to bol taký malý, zlatý ťuťko.

Strážcovia Galaxie 2 recenzia
Baby Groot si ukradol všetku pozornosť na seba, Zdroj: wall.alphacoders

Čo priniesol tento film okrem kopy akcie a humoru?

Pred filmom bolo veľa ľudí skeptických ohľadom toho, že celý film bude založený na tom, aký je Baby Groot zlatý. Vyvediem vás z omylu, „vetvička“ bol len tam, kde potreboval byť. Scén s ním nebolo vôbec veľa, a práve preto si to tak užijete. James Gunn teda všetko pekne vyvážil. Hlavnými aspektami filmu bola teda akcia a humor. Práve tieto dve veci prekrývali slabší scenár a rozprávanie príbehu, ktorý bol v svojej podstate dobrý. Celá snímka ťaží na vizuálne nádherných scénach a tak ani nemáme čas na zbytočné obkecávanie, pretože hneď príde ďalšia akčná sekvencia. Znova sme sa dočkali typického Marvelovského humoru, ktorý ale vôbec nevadil, a na môj vkus ho tam ani nebolo prehnane veľa. Režisér presne vedel čo od filmu chce, a tak to aj spravil.

Ako povedalo viac ľudí, filmy o Strážcoch Galaxie sú space opery, na ktoré sa prišli zabaviť a užiť si poriadnu akciu (niečo ako nové časti Rýchlo a Zbesilo). V tom prípade snímka bezpochyby uspela. Nikto však nečakal, že do tohto všetkého sa ešte dá vopchať veľká dávka emócii. Toto je snáď jediná nová vec, ktorú tento film doniesol oproti jednotke. Postavy nám rozpovedia svoje príbehy a nám ich príde naozaj ľúto. Okrem tohto však film nič inovatívne nepriniesol, a ostáva v tieni svojho staršieho brata.

Strážcovia Galaxie 2 recenzia
Star-Lord a Ego si išli vlastnú dejovú líniu, Zdroj: wall.alphacoders

Vizuál a hudba sú disciplínou, ktorú Strážcovia Galaxie vždy vyhrajú

James Gunn jasne vie, čo mu ide najlepšie a v čom si môže najviac dovoliť. Práve slabšie aspekty filmu zatienil nádherný vizuál a ešte lepšia hudba. Vesmírne boje alebo potulky po Egovej planéte sú doslovným vizuálnym orgazmom. Akčné scény možno boli niekedy menej prehľadné, ale vôbec to nevadilo. Naozaj sa je na čo pozerať, hlavne keď si tento film užijete v IMAXe. Aj keď, pár krát som si všimol, ako keby bolo v niektorých scénach mierne nedotiahnuté CGI. Bola to však ihla v kopke sena, ktorú určite hľadať nebudete. Najlepšou časťou filmu bola bezpochyby hudba. Výborne poskladaný soundtrack plný hitoviek zo 70. rokov, ktorému dopomáhalo krásne OST od Tylera Batesa. Film v ktorom vám hrá Fleetwood Mac alebo Brandy od Looking Glass? Ó, áno!

Výborné herecké obsadenie snáď ani nemusím komentovať. Je to niečo, o čom sme sa presvedčili už pri jednotke. Objavili sa tu ale aj nové postavy, alebo minimálne také, ktoré v prvej časti nedostali toľko priestoru. Hovorím napríklad o Yondum, ktorý bol snáď najzaujímavejšou postavou tohto filmu. Michael Rooker konečne predviedol svoju charizmu. Prekvapil aj Drax, ktorý sa oproti poslednej časti úplne zmenil. Vidieť ho urážať ľudí bez toho, aby si to vlastne uvedomoval je úžasné. Úplným nováčikom v sérii bol ale Kurt Russell, ktorý si zahral Star-Lordovho otca Ega, „Boha s malým B“. Bol pestrým oživením filmu a jeho rola mu naozaj sadla. Cameo si strihol dokonca aj Sylvester Stallone .

Guardians of the Galaxy
Yondu bol jednou z najzaujímavejších postáv filmu, Zdroj: wall.alphacoders.com

Prekonala teda dvojka prvú časť?

Bohužiaľ, v mojich očiach nie. Prví Guardians sú mojim druhým najobľúbenejším MCU filmom, pričom majú u mňa hodnotenie 9/10. Druhá časť síce zopakovala kvality, ale nepriniesla nič nové. To znamená, že originál je len jeden. Ide však o excelentný blockbuster, ktorý Marvelu vyšiel na jednotku, ale bez hviezdičky. Zabavíte sa viac než dosť, a to je aj cieľom tejto snímky. Je to akčná jazda, ktorá nepozná brzdy a ide plnou parou vpred. Okrem horšieho scenáru a nedotiahnutého deja filmu nechýba nič. Preto má u mňa hodnotenie 8/10. Marketingová kampaň ma navnadila, a sklamaný som neostal. Taktiež je pozoruhodné, že trailery nič neprezradili a preto film stále prekvapoval. Táto séria je čisto pod palcom Jamesa Gunna a ten týpek proste vie, ako na to!

PS: Film má až 5 úžasných potitulkových scén, ktoré si nemôžete nechať ujsť!